5 הכישורים שמעסיקים רוצים שיהיו לך

5 הכישורים שמעסיקים רוצים שיהיו לךהאישיות של האדם קובעת איך הוא יתנהג, כיצד הוא יקבל החלטות, איך הוא חושב, איך הוא מרגיש ועוד. כאשר מדובר בעובד הנמצא במערכת עסקית מסוימת, לא משנה אם מדובר בעסק קטן או עסק גדול, לפעולות של העובד בעסק, לדרך התנהלות שלו עם יתר עובדי החברה, לפעילות שלו עם לקוחות החברה – יש משמעות גדולה והיא עשויה להשפיע רבות על פני העסק והתפוקה בו. עובד עם אופי שלילי יכול להשפיע על עובדים אחרים למשל וליצור סביבת עבודה לא נוחה, מלבד העובדה שהוא עצמו ככל הנראה לא יספק את התפוקה. עובד עם תכונות שליליות עשוי לפגוע בשמה הטוב של החברה מול שותפים ולקוחות, מול מועמדים אחרים למשרות בחברה ועוד. לעתים אפילו מבלי שהתכוון לכך – הוא יכיל להזיק לחברה שהוא עובד בה.

 

החשיבות של מודעות עצמית אצל עובדים ומועמדים לעבודה:

מודעות עצמית חשובה מאוד לכל אדם ובמיוחד עבור מנהלים המקבלים עובדים חדשים לחברה. המנהלים רוצים שהעובדים יידעו מה הם שווים, מהם היתרונות שלהם, מהם החסרונות שלהם, מה הם צריכים לשפר בעצמם, מהן התכונות שהם צריכים להבליט וכו'. ברגע שאדם אינו מודע לעצמו וחושב שהוא מישהו אחר לגמרי עשוי לגרום לנזק לחברה, לעובדיה וללקוחותיה. נשליך כמה דוגמאות:

  • אדם שחושב שהוא יצירתי אך מנצל למעשה רעיונות של עובד אחר בחברה כדי לקדם את עצמו.
  • אדם שחושב שהוא נעים הליכות אך נוטה לריב עם לקוחות ולאבד סבלנות במהירות.
  • אדם שחושב שהוא חיובי אבל נותן לסובבים אותו רק תחושות שליליות שמרחיקות אותם ממנו ואינם בונים סביבת עבודה נעימה עמו.

אילו תכונות אופי המעסיקים הכי היו רוצים שיהיה לעובד שלהם?

כל מעסיק רוצה את העובד המושלם. הן מבחינה מקצועית וכמובן מבחינה אנושית. החומר האנושי היום הופך להיות משמעותי מאוד כיוון שכמעט בכל תחום יש תחרות גבוהה. הכשרה מקצועית בדרך כלל אפשר לתת – אולם מעסיקים לא יתחילו לעבוד עם עובד חדש על האופי שלו – קל יותר לקבל מישהו אחר עם אופי נוח יותר שמתאים לרוח החברה. אומנם לכל חברה יש את האני מאמין שלכם ואת הערכים שלה, אולם 5 כישורים/תכונות אופי מרכזיות שכל מעסיק היה שמח להם בעובדים שלו הם ככל הנראה אלה:

 

חריצות – עובדים השוקדים יום וליל כדי לשפר את עצמם הן מבחינה מקצועית, הן מבחינת האופי, הן מבחינת התפוקה, השירות וכל אספקט שהם יכולים לשפר בעצמם. עובדים שאם ייתנו להם לבצע את המשימה הם לא ילכו הביתה עד שהמשימה תבוצע. עובדים שמגיעים בזמן לעבודה. כאלה שאינם מחפשים תירוצים לקחת חופש או לצאת מוקדם. עובדים שבאמת רוצים לעבוד ולהשקיע כדי להתקדם, בין אם בתפקידים בתוך החברה או להתקדם בחיים ובקריירה מחוץ לחברה.

 

מקצוענות – עובדים שיבצעו את העבודה שלהם ברמה הגבוהה ביותר ויישאפו להשתפר במה שהם עושים מבחינה מקצועית. עובדים שלא יעגלו פינות ויקטינו ראש. עובדים שלמרות שהם עובדים בתפקיד זוטר על הנייר הם מבינים כי התפקיד שלהם גם כן חשוב וכל בורג במערכת הוא חשוב אחרת גלגל השיניים עשוי לקרוס.

 

יצירתיות – מלבד עבודות שדורשות יצירתיות הרי שעובדים עשויים להיתקל במצבים שונים בעבודה ועם לקוחות החברה המצריכים את יצירתיות העובדים על מנת לשמור על שם החברה וגם על שביעות רצון הלקוח.

 

אמינות – כל בעל עסק רוצה בראש ובראשונה עובדים אמינים. כאלה שכשהוא מלמד אותם מידע או שהם נחשפים אל לקוחות החברה – המידע הזה לא יצא החוצה. עובדים שלא יגנבו או ירמו את החברה, עובדיה או לקוחותיה.

 

חיוביות – וכמובן יצירת סביבת עבודה חיובית חשובה לשביעות רצונו של כל עובד ולכן זה האינטרס של בעל העסק לקבל לחברה עובדים בעלי אופי חיובי, המשדרים חיוביות, מגיעים לעבודה מחויכים ותורמים לעבודה אופטימית וכיפית במקום העבודה.