הקפידו על מעקב שוטף אחר התשלומים שלכם - טיפים שימושיים לכל עסק

 

הקפידו על מעקב שוטף אחר התשלומים שלכםאחת הבעיות הגדולות איתה מתמודדים לא מעט עסקים ובעלי מקצוע, בפרט כאלה שנמצאים בתהליך גדילה, הוא כל נושא מעקב אחר תשלומים, בין אם מדובר בהכנסות ובין אם מדובר בהוצאות.

 

עסק שעובד עם קהל לקוחות מצומצם ומעסיק כמות קטנה של עובדים פנימיים או חיצוניים, לא יתקשה לבצע מעקב אחר התשלומים שהוא מבצע או אלא שהוא אמור לקבל. סביר להניח שגם התקציבים שלו הרבה יותר נמוכים, בין אם זה תקציבי פרסום או תקציבים אחרים.

 

לעומת זאת, עסק שנמצא בתהליך גדילה ובוודאי עסק גדול, יהיה לו הרבה יותר קשה לעקוב ולכן הוא צריך להשתמש באמצעים, כלים ורעיונות שונים בשביל לעקוב אחרי כל מה שקשור לנושא של תשלומים, הכנסות והוצאות.

כידוע, כל עסק ובעל מקצוע, מחזיקים ברשותם תקציב אחד גדול לניהול העסק כולו, אותו הם מחלקים על פי הצורך. למשל, תקציב פרסום לעסק, תקציב משכורות לכוח אדם, תקציב ניהול משרד וכדומה. בשביל לנהל נכון את כל התקציבים, לא מספיק להתייחס רק לתקציב הגדול, למרות שדרכו אפשר לייצר את התקציבים הספציפיים. הדרך הנכונה, היא להתייחס לכל תקציב בנפרד.

 

כיצד בנוי תקציב פרסום?

אחד התקציבים המהותיים עבור כל בית עסק ובעל מקצוע, הוא תקציב פרסום. הוא מהותי מאחר, ובמובנים רבים הוא כלי עיקרי שמאפשרי צמיחה וגדילה של העסק. אם מחלקים אותו בצורה נכונה ומשתמשים בו נכון, אז הוא יכול לייצר משאבים רבים, אשר יגדילו את הכנסות העסק כולו ויביאו לכך שגם חלקים אחרים ממנו יוכלו ליהנות מתקציבים גדולים יותר.

 

היום כשאנחנו בוחנים תקציב פרסום, הוא מתחלק על פי פלטפורמות שונות. עסקים גדולים ובינוניים, ישתמשו בתקציב לצורך פרסום בטלוויזיה, עיתונות מודפסת, אינטרנט, שלטי חוצות ועוד. לעומת זאת, עסקים קטנים ובעלי מקצוע, ישתמשו בעיקר באופציה של פרסום באינטרנט, בין אם זה קידום בגוגל ורשתות חברתיות, פרסומות ועוד.

 

ההסבר לכך הוא פשוט, פרסום באינטרנט הוא יותר זול, הרבה יותר אפקטיבי וממוקד, מאפשר פרסום גם באופן כללי וגם באופן לוקאלי (על פי אזור, ישוב ושכונה), ובעיקרון הוא משרת טוב יותר את העסקים הקטנים ובעלי מקצוע בתחומים שונים.

באופן טבעי, התקציב להיות מותאם למה שעומד לרשות העסק מבחינה כלכלית, אך גם בהתאם למה שהוא צריך. אין טעם להשתמש בתקציב גבוה מדי אם אין לו את הצורך או היכולות לכך. כפי שאין צורך להשתמש בתקציב גבוה מדי, אם העסק לא יוכל לעמוד בהתחייבות כלפי הלקוחות, במקרה של גידול וצמיחה. הכל צריך להיות מותאם ברמה סבירה, על פי התנאים והיכולות שלו.

 

כיצד מבצעים מעקב אחר התשלומים והתקציב?

כל בית עסק אשר מחזיק ברשותו תקציב פרסום צריך לדעת לאן הכסף שלו הולך, מי אמור לקבל מה וכמה, ואיך התקציב מתחלק. לשם כך, יש לבצע לא רק חלוקה נכונה של התקציב אלא גם מעקב נכון אחר התשלומים השונים. בין אם זה בשביל לא לפספס שום דבר ובין אם זה בשביל שאף אחד לא יקבל בטעות יותר ממה שהוא אמור לקבל.

 

לפני שנציג דרכים כיצד לבצע מעקב אחרי התשלומים, נציין כמה שמות וגורמים להם אנחנו נצטרך לשלם בשביל לפרסם את העסק שלנו. מדובר על תשלומים לגוגל, פייסבוק וחברות אינטרנט אחרות עבור קידום ממומן, מדובר על מקדמי אתרים שיבצעו את כל תהליך הקידום עבורנו, כותבי תוכן במידה ואנחנו מעסיקים אותם באופן עצמאי ולא דרך גורמים אחרים, כנ"ל לגבי מעצבים גרפיים או בעלי מקצוע אחרים שעוזרים לנו בתהליך הקידום והפרסום. כמו כן, נצטרך לשלם עבור באנרים, שיתופי פעולה ופרסומים שונים ברשת, שאינם ניתנים בחינם בהכרח אלא בתשלום (למשל, חבילות פרסום מקודמות באינדקסים מקצועיים ספציפיים).

 

על מנת שנוכל לעקוב בצורה נכונה אחר התשלומים שלנו, אנחנו יכולים להשתמש בתוכנות מותאמות לכך, תוכנות שמאפשרות לנו להכניס את כל הנתונים אודות ההוצאות, ימי תשלום, מה שולם ומה עוד לא ועוד.

 

כמו כן, אנחנו יכולים לייצר אקסל משלנו אותו אנחנו ממלאים על פי הצורך. אנחנו יכולים לציין בו את שמות כל הספקים שאמורים לקבל מאיתנו תשלום וכל הנתונים הרלוונטיים עבורנו. צריך להדגיש, בכל מקרה נצטרך לעבוד עם תוכנות נוספות, כמו למשל תוכנה לשליחת קבלות, זיכויים, חשבונות עסקה וכדומה.

 

לפני סיום חשוב לומר, על מנת שהתהליך הזה יתבצע בצורה נכונה ומסודרת, רצוי שגורם אחד ספציפי יהיה אחראי עליו ואף אחד אחר לא תהיה לו גישה לנתונים, אלא ברשות. זאת על מנת שלא יווצר אי סדר וחוסר תיאום.

 

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה? 

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

פרסום עסקים חינם או מקודם בתשלום

המלצות טיולים בארץ

המלצות טיולים בחו"ל

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

פרסום עסקים חינם

קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם

טיפים לעסקים

מתכונים מומלצים

אינדקס עסקים והמלצות בפריסה ארצית ובתחומים שונים

 

 

תכשיטים נגד עין הרע
אלפנט פיננסים
המתוקים של ענבל - מארזים ממותגים ומתוקים
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול