כוחו של מאמר איכותי לקידום אתרים

 

כוחו של מאמר איכותי לקידום אתריםבמציאות שבה האינטרנט הוא כלי התקשורת המוביל וגוגל היא השליטה הגדולה במגרש המשחקים, כולם רוצים להתברג בתוצאות הראשונות של גוגל. למעשה עם מאות פרמטרים המשפיעים על הקידום האורגני ורק מעטים מאותם פרמטרים באמת ידועים לציבור, התחרות בעולם הקידום האורגני רק הולכת וגדלה וקשה יותר ויותר להתברג בתוצאות הראשונות. גוגל כמו גוגל, דואגת לשדרג ולשפר את מנוע החיפוש שלה מפעם לפעם כדי שגם עסקים קטנים או עסקים חדשים יוכלו לקבל במה במנוע החיפוש ולא יצטרכו לקדם את האתר שלהם במשך שנים כדי להתחיל לקבל תוצאות וגם אז זה לא בדיוק בטוח. השינויים נעשים, חלקם גדולים וחלקם קטנים, אך אם יש משהו שהחשיבות שלו רק הולכת ועולה עם הזמן זהו איכות התוכן באתר שלכם.

החשיבות של התוכן באתר שלכם:

גוגל הוא מנוע חיפוש הבנוי על חיפוש טקסט. כלומר, אם אתם צריכים מתכון לארוחת שבת – אתם מחפשים בגוגל "מתכון לארוחת שבת" או משהו בסגנון. אם אתם מחפשים איך לרדת במשקל ב10 ימים זה כנראה מה שתחפשו בגוגל. אם אתם זקוקים למדביר בעיר שלכם... טוב נו.. הבנתם את הרעיון. הבסיס לכל תוכן הנמצא באתר שלכם הוא שביטויי המפתח שהלקוח הפוטנציאלי שלכם אולי יחפש – יופיע באתר שלכם. אם הביטוי אינו מופיע באחד מעמודי התוכן באתר שלכם – גוגל לא תדע שעמוד כלשהו באתר שלכם יכול להציע את אותו התוכן לגולש. זה כמובן ההנחיה הבסיסית אולם בתחילת שנות האלפיים האינטרנט כבר היה מוצף באינספור תכנים המקודמים רק לפי ביטויי מפתח מסוימים. למעשה, אנשים החלו להציף את המאמרים שלהם באותו ביטוי מפתח כדי להדגיש לגוגל שאותו עמוד הוא סביב אותו ביטוי מפתח. כך יצא למעשה כי ביטוי מפתח כלשהו היה חוזר עשרות פעמים במאמר של כמה מאות מילים, היה יוצר תוכן ספאמי שחוזר על עצמו וממש לא משהו שהגולשים אוהבים. גוגל כמובן רוצה להציג ללקוחות תכנים שהם אוהבים ובאמת צריכים ולחסוך להם גם זמן עם תוכן מועתק או תוכן שחוזר על עצמו יותר מדי פעמים – לצורך כך גוגל ביצעה עדכונים.

עדכוני גוגל:

לאורך השנים גוגל מבצעת שיפורים שונים במנוע החיפוש כאשר בשנים האחרונות הדגש הוא כמובן לשים את הלקוח במרכז. גוגל רוצה להציג ללקוחות שלה, הגולשים במנוע החיפוש שלה, רק תכנים שרלוונטיים ובעלי ערך ומדויקים ככל האפשר למה שהם מחפשים. גוגל העלתה את הסטנדרטים המתבקשים לתכנים ולכן אנשים החשיבות של מאמר איכותי באתר שלכם לצורך הקידום האורגני שלו עולה משמעותית ביחס למה שהיה בעבר. כיום המאמרים ארוכים יותר, מפורטים יותר, מעניינים יותר, בעלי ערך יותר וכאלה שמניעים את הגולשים לפעולה, גורמים להם גם להגיב או לשתף את התוכן או ליצור קשר דרך האתר או להגיב מתחת למאמר. כל הפעולות הללו הם דברים שגוגל עוקבת וחוקרת אחריהם ויודעת לסמן את האתר כאתר רלוונטי ואיכותי יותר וכך להעלות אותו בתוצאות החיפוש.

אז איך בנוי מאמר איכותי כיום?

ראשית מומלץ שהמאמר יהיה באורך של כ-500 מילים לפחות. מאמרים של 1,000-2,000 מילים יהיו נהדרים אם הם מחולקים היטב לפסקאות, תמונות, כותרות משנה וחלקים מסודרים שניתן יהיה לרפרף בהם בצורה קלה ומסודרת, עם תוכן עניינים מסודר ולהגיע לתוכן הרלוונטי עבורנו. עם זאת תוכן עם כמות מילים מוגזמת בעמוד אחד עשוי גם להבריח את הגולש לכן השתדלו להקפיד על כמות הגיונית של מילים. במאמרים של 300 מילים כפי שהיו עושים בעבר יש הרבה פחות "בשר" ולכן גם גוגל מחזיקה פחות מתכנים קצרים אלו כאשר מדובר במאמרי תוכן (הם סלחניים יותר בעמודי מוצר בחנות דיגיטלית למשל).

 

המאמר האיכותי שלכם צריך לכלול כותרת ראשית אטרקטיבית, כותרת משנה בין הפסקאות. כדאי גם לכלול בוליטים (מעין רשימה כזו של כוכביות) למען מבנה יפה ויעיל יותר של המאמר. התוכן צריך להיות ייחודי ואפילו חלק ממנו לא יכול להיות מועתק כפי שהוא מהאינטרנט (זה בסדר ללמוד נושא מהאינטרנט אך לכתוב עליו במילים שלכם ובמילים אחרות ולא בדיוק כפי שהוא כבר נמצא באינטרנט). דאגו לתת מענה לגולש למה שכתבתם בכותרת ולא למרוח את התוכן בפסקאות חוזרות על אותו דבר. אם יש לכם טיפים נוספים אתם מוזמנים לשתף אותנו כאן למטה בתגובה.

 

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

פרסום עסקים חינם או מקודם בתשלום

המלצות טיולים בארץ

המלצות טיולים בחו"ל

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

פרסום עסקים חינם

קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם

טיפים לעסקים

מתכונים מומלצים

אינדקס עסקים והמלצות בפריסה ארצית ובתחומים שונים

 

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400 או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

המלצות טיולים בארץ
תכשיטים נגד עין הרע
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול