סמדר  בן דור - משרד עו״ד תכנון ובניה

רחוב הנטקה 65, חיפה    טלפון: 04-8262517    נייד: 052-8084355    פקס: 04-8241890   

הוספה למועדפים המלץ על עסק זה


אישומים פליליים ותביעות תכנון ובנייה

אישומים פליליים נגד עובדי ציבור בנושאי תכנון ובניה

תיקים פליליים בנושאי תכנון ובניה מחייבים ידע מקצועי וניסיון מעשי בתחום הפלילי, וכן ניסיון ובקיאות בתחום המנהלי ודיני תכנון ובניה. מדובר בשני חלקים המשלימים זה את זה ולא ניתן לקיים חלק אחד בלא החלק השני. בהעדר החלק הפלילי יאבד החלק התכנוני מערכו, ואילו בהעדר החלק התכנוני – יהיה החלק הפלילי חסר תוכן.

לדוגמה, מהנדס ועדה מקומית נחשד בעבירה פלילית של מתן היתר לפי סעיף 48 לחוק התכנון והבניה בניגוד לתוכנית המתאר, והוכן כנגדו כתב אישום חמור.

 

לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות הרב מתחום התכנון והבניה, אשר כלל בין היתר עדויות, תוכניות, תשריטים ומסמכים רבים, המלצנו על קיום הליך "שימוע פלילי" כדי לשכנע את הפרקליטות לא להגיש כתב האישום. סברנו כי אין סיכון במקרה זה לחשוף את ראיות ההגנה, ומצד שני זו הזדמנות למנוע הגשת כתב האישום או להגיע להסדר טיעון. בסופו של דבר השתכנעה הפרקליטות שלא להעמיד את המהנדס לדין, והוא המשיך בתפקידו באותה ועדה מקומית.

 

תוצאה מצוינת זו נבעה כתוצאה מעבודה מקצועית אשר שילבה ידע רב וניסיון הן בתחום הפלילי והן בתחום תכנון ובניה.

 

תביעות בנזיקין נגד מהנדסים, הנדסאים, אדריכלים, מודדים, קבלנים, מפקחים וכו' עקב רשלנות ו/או הפרת חובות חקוקות בנושאי תכנון ובניה

 

בעלי מקצוע שונים מוצאים עצמם לא אחת נתבעים בנזיקין עקב ליקויי תכנון או ביצוע בבניין אותו תכננו, ביצעו או פיקחו עליו. לעיתים קרובות, כאשר בעלי דירות מגלים ליקויים במבנה שבנו, הם תובעים ללא אבחנה את כל מי שהיה מעורב בבניה, החל מהמודד, האדריכל, הקבלן, מהנדס הקונסטרוקציה ועד למפקח.

 

על מנת לייצג היטב את אותם בעלי המקצוע, נדרשת בקיאות של ממש לא רק בדיני נזיקין, אלא גם בדיני תכנון ובניה ותחומים נלווים, ולהכיר היטב את הדקויות בתחום.

 

כך לדוגמה הצלחנו לדחות תביעה שהוגשה נגד הנדסאי אדריכלות בגין ליקויי בניה קונסטרוקטיביים. התקבלה טענתנו שתפקידו כהנדסאי אדריכלות היה לטפל בהליך הפרוצדורלי של הגשת הבקשה להיתר, והוא אינו יכול להיות אחראי מבחינה מקצועית לגבי הכנת תוכניות קונסטרוקציה אשר דורשות מומחיות מיוחדת ואשר הכנתן נמסרה לבעל מקצוע. (ע"א 2604/04 (מחוזי חיפה) בוחבוט נגד עואד, שלום ואח')

 

תוצאה מצוינת זו נבעה כתוצאה מעבודה מקצועית אשר שילבה ידע רב וניסיון הן בדיני הנזיקין בכלל ורשלנות מקצועית בפרט, והן בתחום תכנון ובניה.

 

נכתב ע"י סמדר בן דור עריכת דין

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול