קידום דיגיטל – איך לעשות את זה נכון

מאז הופעת האינטרנט בחיינו וביתר שאת מאז הופעת גוגל ומנגנון הפרסום הייחודי שלו, ולאחר מכן עם עליית פייסבוק ומערך הפרסום שלו וכן רשתות פרסום אחרות ברשת, אנחנו שומעים יותר ויותר על כל הנושא של פרסום ושיווק דיגיטלי. פרסום שכולו נעשה ברשת, מתוך כוונה למשוך גולשים לייצר פעילות, בין אם זה באתר של העסק, בעמוד העסקי שלו בפייסבוק או תוך כדי פנייה פיזית לעסק.

 

הרעיון של שיווק ופרסום דיגיטלי הפך מאוד נפוץ מכמה סיבות, ראשית, הנתונים מלמדים שיותר אנשים נחשפים לפרסום באינטרנט מאשר במקורות אחרים, מקורות שנחשבו עד לא מזמן בטוחים, כמו רדיו, טלוויזיה, עיתונות כתובה ועוד, שנית, חלק גדול מהפעילויות העסקיות שלנו, הן כפרטים והן כעסקים, מתבצעות דרך האינטרנט ולא דרך פנייה לעסק באופן פיזי, שלישית, כל השימוש בכלים דיגיטליים הפך להיות הרבה יותר מתקדם ואיכותי.

 

עם זאת, קידום דיגיטל לא יכול להתבצע ככה סתם, הוא לא יכול להתבצע על לוח ריק. כלומר, אנחנו לא יכולים להחליט שאנחנו רוצים לקדם את העסק שלנו בגוגל או בפייסבוק והתחיל לעשות זאת, מבלי להבין את המגרש אליו אנחנו נכנסים, מה בדיוק אנחנו אמורים לבדוק, מה אנחנו אמורים לעשות וכיצד. אם אנחנו נפעל בצורה כזו, לא רק שנפספס את כל הרעיון אלא גם נפסיד יותר כסף מאשר נרוויח.

 

קידום דיגיטל מתבצע על ידי אנשי מקצוע שלמדו את התחום והתנסו בו, דרך ניסוי וטעייה. מדובר בצוותי עבודה שאמורים להתעדכן בכל עת במה שחדש בתחום, להבין את ההשפעות של תהליכים שהם מבצעים, לדעת כיצד עליהם לנהל תהליכים ארוכי טווח ועוד. מדובר על דברים שלא כל אחד יכול לעשות, בטח לא גורם שאיננו מקצועי בתחום, גורם שאין לו את הזמן ואת המשאבים לכך.

 

כיצד מתבצע קידום דיגיטל נכון

 

עוד בטרם ניגשים בכלל לתהליך עצמו, יש שלבים מסוימים שצריך לעבור, בשביל להכין את הקרקע על מנת שהוא יצא לפועל.

 

למשל, בשלב הראשוני יש להכין תוכנית עבודה ברורה עם לוח זמנים, בשביל לסיים את כל התהליך המקדים כמה שיותר מהר, עם תוצאות מלאות כמובן, בשביל שיהיה ניתן להתחיל בעבודה.

 

לאחר מכן יש לבדוק מה הם המאפיינים של העסק אותו רוצים לקדם. במה הוא עוסק, מי המתחרים העיקריים שלו, כיצד הם פועלים, כיצד מתנהל השוק בו הוא פועל, באילו כלים יהיה נכון לקדם אותו מבחינה דיגיטלית.

 

השלב הבא יהיה מחקר שיכין את הקרקע לקראת הפעולה בשטח. זה יהיה מחקר של מילים וביטויים, מחקר של תוכן, בדיקה מקיפה של כל הכלים שעומדים לרשות העסק וכיצד ניתן לשפר אותם בחזית הדיגיטלית ועוד.

 

רק אז שכל הנתונים והכלים עומדים לרשותנו, יהיה אפשר להתחיל בתהליך של קידום דיגיטל בצורה נכונה ואמינה.