קידום אתרים בגוגל - המפה של הלקוחות בדרך אליך

קידום אתרים בגוגללמה קידום אתרים בגוגל זה דבר שאתם חייבים להכיר?

רשת האינטרנט המודרנית של היום אמנם עדיין מוצפת בפרסומות ומידע מוטעה בדיוק כמו לני עשור, אבל היום הצרכן הממוצע יודע למצוא בדיוק אם המידע שהוא זקוק לו באמצעות מנועי חיפוש מדויקים ובראשם כמובן גוגל. רק מי שנמצא שם, קיים, ואם אתם לא שם כדאי לכם מאד ללמוד קצת על קידום אתרים בגוגל.

 

כולם יודעים היום שכל שאלה אפשר לשאול את גוגל, וגוגל תמיד ידע לענות את התשובה המדויקת ביותר. החבר'ה בגוגל הצליחו לעשות את אחד הדברים שהיו לפני כשני עשורים בלתי אפשריים, וליצור כלי אחד שמש כמעט את כל בני האדם המודרניים, כמעט בכל רגע וכמעט בכל מטלה חשובה שעולה במהלך השגרה. ואם גוגל תמיד נותן את התשובה לכל שאלה של כל אחד, אז קידום אתרים בגוגל הוא הדרך שלכם להתברג לתשובות החביבות עליו, וכך ללבבות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

קידום אתרים בגוגל הוא שם כללי לתחום מורכב יחסית שכולל מספר לא מועט של פעילויות ועשייה, לעיתים מזערית ותכופה ולעיתים כבדת משקל אבל קצרת טווח. המטרה הכללית של כל העשייה הזו – ביתר היתר יצירת תוכן התואם את קריטריוני הקידום (SEO) של גוגל וקידום של לינקים יוצאים ונכנסים בשיתוף פעולה עם אתרים גדולים ומוכרים – היא לקדם אתכם ואת העסק או המותג שלכם ברשימת התוצאות של גוגל, בדרך למעלה להצלחה.

 

את השירות והמוצרים שאתם מציעים לקהל הרחב אתם כמובן מעוניינים שכמה שיותר אנשים יוכלו למצוא, אבל המשוואה הפשוטה היא שככל שתהיו יותר למעלה ברשימה, מה שכמובן הולך ועולה ככל שזמן הריכוז (הקצר גם כך) של המחפש הולך ומתקצר, הסיכוי שהוא ימצא אתכם וישתמש בשירות שלכם הולך ועולה בצורה משמעותית.

 

למעשה, היום יותר מתמיד המיקום שלכם בגוגל, ואפילו לאו דווקא איכות המוצרים או השירותים שאתם מציעים לקהל הלקוחות, הוא שיקבע את כמות הלקוחות החדשים שייכנסו אליכם. יותר למעלה ברשימת התוצאות הרלוונטיות לחיפושים מרובי קהל – משמע הרבה יותר לקוחות.

 

איך עושים את זה? קידום אתרים בגוגל על קצה המזלג

קידום אתרים בגוגל הוא כאמור תחום מורכב יחסית, שרובו עובד לפי עיקרון אחד חשוב: תאימות גבוהה ככל האפשר לשלל (ויש הרבה) הקריטריונים הייחודיים של מנוע החיפוש של גוגל, בצורה שתגרום לו לזהות כמה שיותר מרכיבים ומאפיינים באתר שלכם ו"למתג" אותם בתור תשובה טובה למגוון של שאלות רלוונטיות שנשאלות על ידי הקהל.

 

הדרך העיקרית לעשות זאת היא ליצור תוכן רלוונטי, התואם לקריטריונים של גוגל גם בפורמט הטכנולוגי (למשל סוג מערכת התוכן וכו') ומוסיף ל"ניקוד" של האתר בגוגל. בצורה דומה עובדת גם מערכת ניטור הלינקים של גוגל, הבוחנת לינקים יוצאים ונכנסים מהאתר וקובעת את מידת הרלוונטיות שלהם לטובת לקוחות המחפשים מידע מסוימים. גם כאן המשוואה פשוטה: יותר תוכן רלוונטי וכתוב היטב, ויותר לינקים יוצאים ונכנסים שהושגו בשיתוף פעולה עם אתרים בעלי שם ודירוג גוגל מוצלח, שווה דירוג גבוהה הרבה יותר לכם ולכל מה שאתם רוצים להציע ללקוחות שלכם.

 

העבודה בתחום של קידום אתרים בגוגל היא בדרך כלל לא משהו שהאדם הממוצע יבחר לעשות בעצמו, שכן כרוכה בעניין עבודת תוכן רבה וכן דרושה לשם כך התמצאות בכלי אינטרנט חדשניים ועבודה מוסדרת בתהליכים מורכבים מול הקריטריונים של גוגל, אבל בדיוק בשביל זה קיימות בשוק לא מעט חברות שישמחו לעשות את זה בשבילכם ולהביא אתכם לדירוג גבוה במנוע החיפוש שעוזר לעולם למצוא את עצמו.