פרסום עסקים בחינם: איך זה באמת עובד ומתי מומלץ להשקיע בחבילת פרסום?

רשת האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט, מציעים שפע רב של הזדמנויות לפרסום העסק בחינם או בהוצאה נמוכה. כיצד מתבצעים הדברים ומתי מוטב להשקיע ולשדרג את הפרסום?

פרסום חינם לעסק נשמע כמו דבר אטרקטיבי וקורץ לרבים, ובצדק: עסקים קטנים מתקשים לעיתים להשקיע בפרסום, ובמיוחד בתחילת הדרך, פרסום חינמי מהווה כלי עבודה חשוב לקידום.

מצד שני, חשוב מאוד להבין שגם כלי פרסום חינמיים וערוצי פרסום שכאלה, מחייבים השקעת עבודה במימוש שלהם. לדוגמא, אינדקס לפרסום חינם מחייב רישום ומעקב אחרי כרטיס העסק, מיקומו והמראה שלו, במיוחד בהשוואה למשל לרישומי המתחרים.

פרסום ברשתות חברתיות

להבדיל מפרסום של ממש ברשתות חברתיות, כלומר קניית שטחי פרסום, מודעות וכדומה, ניתן לנצל את הרשתות החברתיות גם לפרסום חינם:

לייקים ושיתופים ברשתות רלוונטיות, כגון פייסבוק, אינסטגרם ועוד, יכולים להכניס לא מעט תנועה לדף העסק שלכם וגם לאתר העסק ולחולל בסופו של דבר גם קניה.

המלצות ברשתות חברתיות ובאתרים חברתיים, שמתבססים על תוכן והמלצות של גולשים, גם הן כלי פרסום מצוין: הן שקולות למעשה לפרסום 'פה לאוזן' של פעם, שבו היו ממליצים חברים לחברים, על עסקים מסוימים או נותני שירותים כאלה ואחרים.

כדי שפרסום כזה יעבוד, עליכם להיות מעורבים בקבוצות הדיון הרלוונטיות, להציף תוכן מעניין וייחודי – ומועיל – בדפי העסק שלכם ולהיות מעורבים אישית בנעשה בהם.

  • חשוב להבין לכן שגם פרסום חינם ברשתות חברתיות מצריך עבודה והשקעה. אמנם לא "כסף מהכיס", אבל בהחלט עבודה.

תוכן כפרסום

מאמרים ענייניים, שכתובים היטב ומביאים תועלת לקורא אותם הם כלי פרסומי מהמעלה הראשונה.

כתיבת מאמרים כאלה ופרסום שלהם באתרים שונים תחת שמכם – רצוי עם קישור לאתר שלכם – יעלו את הערך הנתפס שלכם בעיני הגולשים, יביאו לכם תנועה וגם לקוחות.

כמובן שכתיבה על אודות המוצר או השרות שלכם באתרים ובבלוגים גם היא כלי פרסומי מצוין ויחסית לא יקר, אם הוא עולה בכלל כסף.

מתי ואיך יש לשדרג את הפרסום החינמי?

תוכן, המלצות ומאמרים, מתאימים לעסקים מכל סוג וגודל. לעומת זאת, פרסום עסק בחינם מתאים לסוג מאוד מסוים של עסקים קטנים ולשלב מאוד מסוים בחיי העסק, שהוא בעיקר השלב הראשון וההתחלתי שלו.

חשוב מאוד לדעת מתי מגיע השלב שבו מיציתם את ערוצי הפרסום החינמיים, והוא השלב שבו התנועה שבהם הביאה לכם כבר את מקסימום התנועה והלקוחות.

אם אתם רואים שאין כבר תנועה ממודעה כלשהי באתר שפעם הביא לכם לקוחות, כדאי להתחיל לחשוב על חבילות פרסום ממומנות באותו אתר (חבילות שיגדילו את החשיפה שלכם בו). במקביל חשוב להתחיל להשתמש באתרים שמציעים לכם מגוון חבילות לפרסום לעסק, כולל פרסום בגוגל, ברשתות חברתיות וכו'; אתרים כאלה מציעים לכם לרוב דילים שממקסמים את תקציב הפרסום שלכם.