כתיבת תוכן לאתרים בתהליך שדרוג

אם לפני כעשור היו בישראל עוד לא מעט עסקים שטרם השכילו להקים אתר אינטרנט תדמיתי, כיום למרבית החברות והעסקים יש כבר נוכחות ווירטואלית. אולם יותר ויותר עסקים וחברות מבינים כי האתר שהוקם, לעתים בהשקעה מינימאלית או לפני שנים רבות, איננו מייצג נאמנה את העסק. במקרים מסוימים מדובר באתר תדמית כה מיושן ומגושם, עד כדי שהוא עלול אף לייצר אפקט הפוך של נזק תדמיתי. מכאן, קצרה הדרך ליציאה לטובת שדרוג האתר.

 

כתיבת תוכן לאתרים בתהליך שדרוג

תהליך ההתרעננות מקיף גם את התכנים השונים באתר. בין השאר על ידי קבלת החלטה נבונה שהפעם לא מתפשרים. לא משאירים את הטקסטים לביצוע בתוך החברה, לא פונים לפרילנסרים בתחילת דרכם, והולכים רק על חברות בעלות מוניטין וניסיון במתן שירותים של כתיבת תוכן לאתרים.

 

אך כיצד נראה תהליך העבודה הנ"ל כאשר יש כבר אתר אינטרנט קיים שעובר שדרוג? האם כתיבת תוכן לאתרים חדשים תהיה שונים מהמלאכה הדרושה לשם כתיבת תוכן לאתרים מתחדשים? ובכן, הנה כמה נקודות המלוות תהליכים מסוג זה.

 

כתיבת תוכן לאתרים מתחדשים, ניתוח המצוי אל מול האפיון הרצוי

על פי רוב, למרות שהאתר החדש של החברה יהיה אתר חדש לחלוטין, הוא יקיים סוג של קשר עם האתר הקודם. לעתים קשר רופף בלבד, ולעתים ברמה גבוהה יותר. בכל הנוגע לתוכן, יש לבצע בשלב ראשון סריקה מלאה של העמודים השונים באתר. שרטוט מדויק ומהודק של מפת האתר המקצועית, המוגש לעיונה של חברת העוסקת בשירותי כתיבת תוכן לאתרים.

 

מפת האתר הנוכחית תהיה לרוב נקודת הפתיחה. מכאן, יש לבחון מהם השינויים הצפויים בהיררכיה של התוכן באתר החדש, האם יש עמודים שיוסרו בגרסה העדכנית, האם יש עמודים שיעברו As-Is (נדיר ביותר בכל הנוגע לתוכן), מהו היקף העמודים שיתווספו לאתר, האם יש עמודים שיאוחדו לכדי אחד והאם יש עמודים שצריכים לעבור אך יש לכתוב אותם מחדש לחלוטין.

 

ההשוואה בין המצוי באתר הקיים לבין הרצוי באתר החדש, בכל הנוגע לתוכן, היא נקודת הפתיחה בדרך להגשמת המטרה הסופית. קרי, יצירת אתר אינטרנט חדש ומעוצב שמציג נראות ווירטואלית מדויקת הכוללת בראש ובראשונה תכנים כתובים לתלפיות.

מה קורה עם התכנים החדשים?

בשלב הבא, כאשר מפת האתר החדש מונחת לפני הקופירייטר שנבחר למשימה, היא כוללת לרוב מספר סוגים של עמודים. הסוג הראשון הוא עמודי תוכן שעוברים מהאתר הקיים לאתר החדש. לכאורה מדובר במשימה פשוטה, אך בפועל אין כאן קיצורי דרך. ברוב המקרים התכנים הקיימים, גם אם הם צריכים לעבור, זקוקים לעריכה והגהה מחדש. בין אם משום שרמת הכתיבה והניסוח אינן עומדות בסטנדרטים החדשים של החברה, בין אם מכיוון שהעסק התקדם מאז שהתכנים נכתבו לראשונה, ובין אם מסיבות כאלה ואחרות (ארוכים מדי, קצרים מדי, רזים מדי, "מעמיקים" מדי, ללא אלמנטים שיווקיים, ללא התייחסות לשינויים שחלו בענף במרוצת השנים וכדומה).

 

ובכן, שימו לב, קופירייטרים לאתרים המתמחים בכתיבת תוכן שיווקי לא יהססו לכתוב גם את התכנים הללו מחדש. הסיבה הראשונה לכך היא מארג השיקולים שמנינו כאן בפסקה הקודמת. סיבה נוספת היא הקפדה על "שפה אחידה". התפיסה הרווחת לגבי כתיבת תוכן לאתרים היא שכל האתר צריך לדבר ב"שפה אחת". מצבים שבהם עמודים מסוימים כתובים בניסוח מקצועי מאד, ואילו עמודים אחרים בשפה קלילה, יוצרים תחושה של בלבול אצל הגולשים (תחושת הבלבול מובילה לתופעת הלוואי "חוסר רצינות").

 

בכדי להקפיד על כך ולשמור על קו נקי קופירייטינג איכותי, רצוי לעתים קרובות לערוך לחלוטין גם את התכנים הללו, אפילו אם הם עוברים כביכול כמות שהם.

 

סוג נוסף של תכנים הוא הטקסטים החדשים. עמודי תוכן שלא היו קיימים באתר הקודם ומצטרפים לגרסה העדכנית. עמודים אלה, מטבע הדברים, צריכים להיכתב באופן מהודק. כתיבת תוכן לאתרים מתחקה אפוא אחר נקודת האיזון החמקמקה שבין הפונקציונאלי ("מה אנחנו מציעים לכם") לבין הדקורטיבי (ניסוח מוקפד ומניע לפעולה השזור במסרים שיווקיים מדויקים).

 

כתיבת תוכן לאתרים עם חברה מקצועית

כתיבת תוכן לאתרים חדשים רצוי לעשות בעזרת חברה המתמחה בתחום. האינטרנט התקדם מאד מאז שהחברה הקימה והשיקה את האתר הקודם. התחרות בין העסקים השונים בענף התגברה, ורבים מהמתחרים השכילו כבר להתהדר באתרים איכותיים עם תכנים מעולים.

 

כאשר העבודה מבוצעת על ידי חברה שהתמחותה היא בכתיבת תוכן לאתרים, וכאשר קופירייטר איכותי מוצמד למשימה, התוצאה הסופית תהיה מיטבית.

 

זכרו כי השקעה בתוכן היא השקעה לטווח קצר וארוך כאחד. טווח קצר, משום שהיא מייצרת תכנים מצוינים המניעים את הגולשים לפעולה כבר מיום העלייה לאוויר, וטווח ארוך, משום שכאשר נעשית עבודה רצינית אין צורך לערוך את התוכן בעתיד באופן רחב היקף. אמנם דרושים לשם כך משאבים תקציביים מתאימים, שכן כתיבת תוכן לאתרים היא שירות שעלותו גבוהה, אך המוצר שיתקבל יהיה בהתאם.