כיצד לבחור חברת קידום אתרים

כיצד לבחור חברת קידום אתריםקידום אתרים בגוגל הוא ללא ספק אחד התחומים המרתקים במקצועות האינטרנט. מנוע החיפוש של גוגל הלך והתעצם עם השנים וסביבה נבנה אחד התחומים שמגלגלים הכי הרבה כסף היום: תחום הקידום האורגני. מדובר בטכניקת הפרסום המובילה היום באינטרנט ואולי בכלל. רוב האנשים בעולם וכמובן גם בישראל מחפשים דברים בגוגל, החל מתכנים ומידע, דרך אנשי מקצוע, מוצרים, שירותים, מחירים ועוד.

היתרונות של קידום אתרים לעסק שלכם:

לקידום אתרים יש יתרונות רבים לעסק אחרת רוב העסקים לא היו משקיעים בתחום הזה והוא לא היה כל כך פופולרי. בדף התוצאות האורגני של גוגל יש 10 תוצאות בכל עמוד בלבד. לכן, חברה הממוקמת בתוצאות הראשונות נחשבת לטובה ומומחית יותר בתחומה (בתחומים תחרותיים, גם חברה הממוקמת בעמוד הראשון אך לא בהכרח בתוצאות הראשונות מצביע על עבודת קידום מרשימה). נכון שעל הנייר אין קשר בין רמת הקידום של החברה המקדמת את העסק לבין הביצועים המקצועיים של העסק בתחום שלהם אולם עבור הגולשים – תוצאות ראשונות בגוגל הוא סממן של איכות. אם אתם מדורגים גבוה אתם אמינים, פעילים וכנראה גם יודעים מה אתם עושים. כמו כן, קידום מוצלח יכול להביא גולשים רבים לאתר שלכם ואם הקידום גם ממוקד ונכון הרי שרבים מהם יהפכו ללקוחות העסק. בחירת חברת קידום הנה חשובה ואסור להקל בה ראש. בואו נלמד כמה פרמטרים שחשוב להסתכל עליהם כאשר בוחנים חברת קידום.

פרמטרים שכדאי להסתכל עליהם בבחירת חברת קידום:

  • מיקום אתר החברה בתוצאות החיפוש – נכון שבדרך כלל אנחנו מחפשים באיש מקצוע שהסנדלר לא ילך יחף. לא ייתכן שחברת בניית אתרים למשל לא יהיה לה אתר מרשים ומעוצב להפליא ולכן חברת קידום שמקדמת אתרים אחרים בגוגל, צריכה להראות קבלות קודם כל על האתר שלה. עכשיו יש לכך סייגים כמובן. תחום הקידום האורגני הוא תחום עם תחרות ברמה הגבוהה ביותר (כמו בתחומי הכספים, האשראי, ההלוואות, עריכת דין והתיירות למשל) ואנו מאמינים שיש לפחות כמה מאות מקדמי אתרים מדהימים בישראל (מתוך כמה אלפים שעוסקים בתחום) ורק 10 תוצאות אורגניות בעמוד הראשון בגוגל. לכן אם המקדם שלכם לא מהעמוד הראשון אין זה אומר שהוא לא יעשה עבודה טובה אך אם הוא כן ב1-2 עמודים הראשונים בתחום תחרותי כמו זה הוא כנראה יודע מה הוא עושה.
  • המלצות – תמיד כדאי לבדוק המלצות על בית העסק: באתר החברה, בגוגל מיי בזינס, באתר "המלצה", באינדקסים שהאתר רשום בהם, ברשתות החברתיות ועוד.
  • תיק עבודות ולקוחות קיימים – חשוב לבדוק את תיק העבודות של החברה אך לא פחות חשוב הוא לבדוק את הלקוחות הקיימים של החברה. אתם רוצים לוודא שמצד אחד יש לחברה ניסיון בקידום אתרים בתחום שלכם ומצד שני שהיא לא מקדמת יותר מדי מתחרים שלכם. זה בסדר לקדם מתחרה או שניים בתחומים תחרותיים כך לכולם יהיו גולשים ופרנסה, אולם בתחומים פחות תחרותיים – אם החברה מקדמת מישהו אחר באותו תחום אצל מי האינטרס לקדם למקום הראשון?
  • לקרוא קצת על המקדם/החברה – כדאי לברר יותר מדי על המקדם/החברה ברחבי האינטרנט ולא רק באתר החברה. הרשתות החברתיות הן דוגמה נפלאה למציאת חוות דעת והתקשרויות נוספות של החברה עם אנשים אחרים.
  • היכן החברה יושבת והאם יש מצב לכוס קפה? – האם המקדם עובד מהבית? האם יש לו משרד חיצוני? האם מדובר בחברה עם כמה עובדים או יותר? האם תוכלו להיפגש עם המקדם/נציג החברה? בכל זאת, אתם הולכים להוציא מעל אלף שקל בחודש עבור השירות – לא תקדישו חצי יום להגיע לפגישה?
  • תקשורת – איך התקשורת שלכם עם נציג החברה המשוחח אתכם בטלפון או זה הנפגש אתכם? אתם מרגישים שאתם מוערכים כלקוחות או שעושים לכם טובה שנותנים לכם שירות?
  • הבטחות שווא – היזהרו מהבטחות שווא בתחום קידום אתרים. ישנם אנשים המתחילים את דרכם בתחום או כאלה שחושבים שהם מקצועיים מספיק שכדי להתקדם או למצוא לקוחות הם פשוט מבטיחים להם תוצאות. גוגל יכולה לעדכן את מנוע החיפוש מתי שהם רוצים וזה עשוי להשפיע המון על המיקום של האתר שלכם בתוצאות. כמו כן גם המתחרים שלכם עשויים לקדם את עצמם. יש מאות פרמטרים המשפיעים לטובה/לרעה על הליך הקידום. חברת הקידום יכולה להבטיח פעולות מסוימות שיבצעו, יכולה להבטיח התקדמות ריאלית (אבל לא לתוצאה הראשונה כפי שהרבה נוהגים להבטיח) ויכולה להבטיח אפילו שיפור במגמת הלידים המגיעים דרך האתר.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

פתיחת פרסום חינם לעסקים

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

המלצות טיולים בארץ

 

המלצות טיולים בחו"ל

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים