יוצאים לשייט - טיפים קטנים לחופשה מושלמת

יוצאים לשייטקרוזים הפכו זה מכבר להיות אחד מהלהיטים הבולטים בשוק הנופש, לא רק בארצנו הקטנטנטונת אלא גם בכלל בעולם. כי בואו נודה על האמת בקרוז מצוי התמהיל המעולה הזה המשלב בין טיולים ואטרקציות בארצות שונות ברחבי הגלובוס יחד עם חופשת "סתלבט" במלון שט מאובזר, מפנק ומפואר. אז אם שקלתם לקחת קרוז התכוננו לבלות בספינה שמצויידת בלא מעט פעילויות, יחד עם סיפון שקט ושטוף שמש בו תוכלו לקרוא את הספר שאך זה רכשתם. בד בבד תהנו מארוחות טובות, בילוי בחדרי המופעים והאירועים של הספינה. וכמובן, עם כל עצירה תוכלו תמיד לרדת מן הספינה לטיול מודרך ולהנות מהאתרים השונים הפזורים לאורך מסלולו של הקרוז בו בחרתם. אז כדי שתוכלו להנות עד תום הנה כמה טיפים ועצות קטנות שיסייעו לכם בחופשה המושלמת.

לא לשכוח לארוז את הדרכון

יש כמובן קרוזים המתחילים כאן בארץ, בנמל חיפה. אבל עדיין אתם עומדים לסוע לחו"ל מה שמחייב אתכם לארוז כמה מסמכים חשובים, כמו דרכון למשל. אם אתם עולים על קרוז ביעד אחר, לא בישראל, כמובן שכדאי להצטייד בכרטיסי טיסה, רישיון נהיגה בינלאומי בתוקף ומסמכים נוספים כמו ביטוח נסיעות לדוגמה. וכאן חשוב לוודא שהוא כולל כיסוי גם עבור השהות בים ובירידה לחוף. כמובן שרצוי שהדרכון שלכם יהיה בתוקף לחצי שנה מהרגע בו תפליגו לקרוז שלכם, וכשתזמינו את הקרוז וודאו אם ישנם מקומות בהם תידרשו לאשרות כניסה, ויזות וכדומה.

 

שימו לב שלא בכל האוניות תוכלו למצוא שירותי אינטרנט אלחוטיים ללא תשלום, בידקו את הנושא לפני שתעלו לאוניה. גם שימוש בטלפון סלולארי עשוי להיות יקר מאחר והשימוש בטלפונים בלב ים הוא בעלות יחסית גבוהה.

לבחור את החדר הנכון

כשתזמינו את השייט דאגו לבדוק באמצעות איור האונייה את החלוקה לסיפונים ולחדרים. איור זה יסייע בידכם לבחור את החדר הרצוי עבורכם. כמובן שהבחירה תלויה גם במספר הנוסעים, ובתקציב שעומד לרשותכם. כאן תוכלו לבחור אם להיות ליד סיפון הפנאי והבידור או בסיפונים תחתוניים ושקטים יותר. כמובן שיש לברר אם יש לכם חלון לים, או מרפסת. האם יש אמבטיה בחדר ושאר פינוקי נוחות שתהיו מעוניינים בהם.

 

מה לארוז

כמובן שכדאי לבדוק מהו מזג האויר הצפוי בכל אחד מהיעדים שהקרוז שלכם מתוכנן לעבור דרכו. שימו לב שגם אם מדובר בהפלגת נופש במהלך הקיץ החמים הרי שבערבים יכול להיות מאוד קריר על סיפונה של הספינה לכן השתדלו להצטייד מראש בבגדים ארוכים, ואולי אף בז'קט. כמובן שרצוי לארוז בגד ים ובגדים ספורטיביים.

 

נעלי הליכה לטיול בחוף וביעדים השונים יהיו מאוד יעילים כאן. במקביל זכרו לארוז בגדי ערב רישמיים לארוחות החגיגיות ולמופעים השונים. כמות הבגדים שתיקחו אתכם היא כמובן לפי אורך הקרוז ומספר העצירות הצפויות בדרך. מומלץ בהחלט גם לבדוק מהם הסדרי הכביסה באוניית הקרוז מה שיאפשר לכם לארוז פחות בגדים.

לגבי אריזתם של מוצרי הקוסמטיקה מומלץ לארוז מוצרים בכלי פלסטיק שאינם שבירים, וזכרו שבים ייתכנו סערות וגלים ולכן לא מומלץ להניח מוצרי קוסמטיקה יקרים ושבירים על שידות ומדפים.

 

דמי כיס לדרך

חבילות השייט אומנם מספקות לכם הכל במתכונת של "הכל כלול", אבל עדיין ייתכן שתצטרכו לתת טיפ לעובדי האונייה. בחלק מהספינות ישנה גם חנות דיוטי פרי, ובכמה מסיורי החוף תצטרכו לשלם עבור אטרקציות או רכישות. לכן מומלץ מאוד לזכור לארוז גם קצת דמי כיס לדרך, או לפחות להביא איתכם כרטיס אשראי.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

המלצות טיולים בארץ

 

המלצות טיולים בחו"ל

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ