טוען רבני או עורך דין?

טוען רבני או עורך דין? זו שאלה נדושה מאוד. אך האמת האבסולוטית שלשאלה זו באה התשובה גם כן בשאלה.

את מי עלי להזמין לחיבור כבלי התקשורת בבית?

 את החשמלאי? טכנאי הרשת? או בכלל את הנגר?

במאמר הקצר המופיע להלן נבאר את ההתמחות של האדם המכונה בתואר עורך דין וכן את התמחותו של האדם המכונה בתואר טוען רבני.

 

הגדרות:

טוען רבני או עורך דין"עורך דין".

עורך הדין הוא אדם המורשה לעסוק בעריכת דין ובמתן ייעוץ משפטי, לאחר שלמד משפטים. בקיאותו גדולה ורחבה במערכת החוק הישראלי. אמנם ישנם עורכי דין הבקיאים בתחום מסוים יותר מאשר תחומים אחרים ולכן מומלץ לשכור את העורך דין המתאים לנושא המבוקש. אם זה בענייני אישות/אזרחי/פלילי וכו'.

 

"טוען רבני".

טוען רבני הוא אדם המורשה לייצג לקוחות מול בתי דין רבניים ממשלתיים, בדיני משפחה. לאחר שלמד את הנושאים הנצרכים לכך הכתובים בהלכה. וכן חוקים ותקנות הנוגעים לענייני בתי הדין.

 

 

מי יותר מקצועי?

שאלה מצחיקה! השאלה במה?

לעורך דין ישנה עליונות בסיסית המאפיינת את מקצועו לעומת הטוען הרבני. העורך דין יכול לייצג גם בבית המשפט האזרחי לענייני משפחה זולת היכולת לייצג בבית הדין הרבני. אכן מעלה גדולה וחשובה היא, היות ופעמים רבות בני הזוג לא מתנהלים בצורה נבונה וענייני מחלוקתם מתפרשים על שתי הערכאות כמו גירושין בבית הדין וחלוקת רכוש בבית המשפט דבר המקשה על ניהול תקין ויוצר כישלונות חרוצים בכל הרבדים.

אמנם.

לטוען הרבני ישנה עליונות קונקרטית המאפיינת את מקצועו לעומת העורך דין. כאשר באים נידוני האישות לסעיפיהן למערכת בתי הדין הרבניים. כמו גט, מזונות, כתובה, משמורת והסדרי ראיה, הסכמי ממון וגירושין. הקו המנחה את הדיינים בהתנהלותם והכרעתם היא ההלכה היהודית עתיקת היומין. ברור שטענות ומענות שנולדות מתוך מקורות ההלכה ובשפת התלמוד מתקבלות ומסוגלות להשפיע ביתר שאת על הכרעות והחלטות הדיינים.

הטוען הרבני אשר בקיא במקורות ההלכה ונבכי התלמוד הבבלי אשר עליו מושתתים ומבוססים ההכרעות ההלכתיות יכולותיו בעניינים ספציפיים אלו גדולות מעורך הדין. דבר שעורכי הדין מכירים בזה ופעמים רבות מבקשים מעמיתיהם הטוענים הרבניים לכתוב להם נימוקים הלכתיים.

אכן.

בנוגע לכללי האתיקה וההתנהלות החוקית והפרוצדוראלית הכללית הן בפני המיוצג והן בפני מערכת המשפט. הטוען הרבני והעורך דין כפופים באופן שווה.

***

 למעשה.

אין ללכת לבית הדין הרבני ללא ייצוג! ההולך לבד פירושו לתקן את ענייני החשמל בבית לבד.

לקחת טוען רבני לבית המשפט זה בלתי אפשרי בעליל – אין לטוען הרבני רישיון לכך.

לקחת עורך דין לבית הדין זה אפשרי ונחמד, אבל זה ממש להזמין חשמלאי מוסמך ורציני לחיבור כבלי תקשורת – יתכן שהוא בקיא בזה אבל יש אדם שמתעסק רק בזה. קוראים לו טכנאי רשת. אין ספק שעורך דין בבית הדין זה לא נגר לענייני חשמל. העורך דין הוא איש אשכולות בתחומי המשפט כולל ענייני בית הדין. אך לא לשכוח שהשפה שם שונה. לטוען הרבני זה שפת אם.

 

 

טוען רבני
טשרניחובסקי 1, נתניה 4230763
נייד: 054-8444978 פקס: 09-7924783
דוא"ל: hadar123y@gmail.com
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול