חשיבות מהירות וחוויית המשתמש באתר אינטרנט שלכם

מהירות וחוויית המשתמש באתרכל עסק מאוד רוצה שהאתר שלו יגרום לחווית משתמש נהדרת, ללא קשר לתעשייה או לנישה שבה הוא נמצא. ברור לכולנו כי אתר שמענג לקוחות חדשים או חוזרים עשוי להניב ביצועים טובים יותר מאתר שאינו עושה כן. ולכן ככל שהתנהגות הקונים באינטרנט ממשיכה להתפתח, אינכם יכולים להרשות לעצמכם להתעלם מהחשיבות של מהירות העומס באתר. כדי לחדד נקודה זאת הנה כמה סיבות לכך שמהירות הטעינה היא עדיין נושא הרבה יותר חשוב ממה שנדמה לכם. וכמובן שכדאי להתייחס גם לכמה מהגורמים שיכולים להשפיע על מהירות האתר שלכם.

הקונים של היום הם חסרי סבלנות

עכשיו בכנות, כשאתם מגיעים לאתר שממשיך לטעון לנצח, איך זה גורם לכם להרגיש? אם אתם כמו רוב האנשים, כנראה שאתם חווים רגש שקשור לכעס או לתסכול. וכשאתם נמצאים באתר שגורם לכם להרגיש כעס או תיסכול, הרי שאתם לא נשארים באתר כזה ובמקום זאת אתם ניגשים לאתר אחר, נכון?

 

האנשים שחוקרים את המוצרים והשירותים שלכם ברשת כרגע אינם שונים. אין להם את הסבלנות לשבת ולהמתין לאתר איטי שיופיע בסמארטפון או בשולחן העבודה; הם רוצים הכל מייד. ככל שתגרמו להם לחכות זמן רב יותר, כך הם יאבדו עניין. במחקר שערכה גוגל לפני כשמונה שנים עלה כי מרבית משתמשי הסמארטפונים היו מוכנים להמתין עד חמש שניות לטעינתו של אתר אינטרנט לפני שיעברו לאתר אחר. מה שגורם לנו להבין שהיום אנשים יהיו הרבה פחות סבלניים ממה שהיו בעבר.

מהירות טעינת האתר משפיעה על ה- SEO שלכם

גוגל החלה להשתמש במהירות האתר כאות הדירוג באלגוריתם שלה כבר בשנת 2010, והיא ממשיכה להשתמש במהירות כאחד מהגורמים הרבים שקובעים היכן האתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש. מהירות האתר משקפת כמה מהר אתר מגיב לבקשות אינטרנט. גוגל יודעת ששליחת אנשים לאתרי טעינה איטית עלולה לגרום להרס של חוויית המשתמש, ולכן אין זה מפתיע שענקית החיפוש עדיין שמה ערך למהירות האתר.

 

האצת אתרים היא חשובה - לא רק לבעלי אתרים, אלא לכל משתמשי האינטרנט. אתרים מהירים יותר יוצרים משתמשים מאושרים יותר. ומחקרים מראים שכאשר אתר מגיב לאט, מבקרים מבלים בו פחות זמן.

 

מהם הגורמים שיכולים להשפיע על מהירות הטעינה של האתר שלכם?

ניתן להכביד על הטעינה על ידי הרבה תכונות ופונקציונליות מיותרות שלקוחות פוטנציאליים שלכם לעולם לא ישתמשו בהן. צריך לשים לכך לב מאחר ולא כל חברות העיצוב ופיתוח האתרים לוקחות בחשבון עובדה זו כאשר הן בונות אתר אינטרנט.

מבין הגורמים הרבים שיכולים להשפיע על מהירות הטעינה שלכם, אחד הנפוצים ביותר הוא ההחלטה לבחור אתר מותאם תבנית, או אתר מעוצב בהתאמה אישית. אמנם עלות אתר תבניות בדרך כלל עשויה להיות נמוכה מעלות אתר מעוצב בהתאמה אישית, אך לעתים קרובות אתרי תבניות כוללים תכונות נוספות המובנות בתכונות העיצוב, ואשר אינן מהוות חלק משמעותי או שימושי באתר האינטרנט שלכם. אולם באופן אירוני לרוב לוקח יותר זמן לטעון את התכונות הנוספות הללו, מה שאומר שלקוחות פוטנציאליים שלכם יאלצו להמתין.

 

מצד שני, יצירת אתר מותאם אישית מהיסוד עוזרת להבטיח שאתרכם  החדש ייווצר עם המהות המוחלטת. האתר שלכם יוכל לרוץ מהר יותר מהסיבה הפשוטה שהוא אינו צריך לטעון קוד מיותר.

 

כמה פריטים נוספים שגורמים לעומס בהטענת האתר, ולכן יש לקחת אותם בחשבון הם לדוגמה מחוונים או גודל תמונות. כן אתר מעוצב ומהריב הוא אכן יפה לעין, אבל למרבה הפליאה גם הלקוחות וגם גוגל מעדיפים אתר מהיר על פניו של אתר יפה ומעוצב. ברור שהמעצב שלכם ינסה לשכנע אתכם שכדאי לכם להשתמש בהרבה מאוד פרוטכניקה כמו סליידים או וידאו שיתנגן ברקע ועוד לא מעט דברים שיקפצו וירעישו, אבל אתם עלולים לשלם על כל זה ביוקר, תרתי משמע, גם למעצב, וגם בשל הפגיעה במהירות האתר שלכם. מה לעשות אבל כאשר ישנן תוספות רבות מדי של עיצוב או אפקטים הטעינה של האתר מואטת. אל תבינו לא נכון, אין זה אומר שצריך להפשיט אתר אינטרנט ולהשאיר אותו בלי כלום על מנת להשיג מהירות טובה. אבל בהחלט מומלץ לבצע תעדוף של התכונות והדרישות הפונקציונליות החיוניות לשם יצירת חוויית משתמש נהדרת באתר האינטרנט שלכם. ובכך לסייע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא את מה שהם צריכים בזמן הקצר ביותר.

 

בעיה נוספת שפוגעת במהירות היא לא פעם הנסיון של בעלי אתרים לחסוך כסף על ידי איחסון האתר שלהם בחברה שנבחרה על ידם לא בשל ביצועיה, אלא בשל השורה התחתונה שהציגה בפניהם. כן גם כאן החסכון הקטן גורם להפסד גדול. חברת איחסון שזמני הטעינה שלה מהירים תהיה עדיפה במקרה כזה, גם אם מדובר בכזו שתצטרכו לשלם יותר עבור שירותיה.

וכן גם לאלמנט התיכנותי יש כאן משקל, ואם האתר שלכם כתוב בקוד מורכב מדי הטעינה שלו תהיה מסורבלת יותר. לשם כך מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע ולוודא שהקוד של האתר שלכם כתוב טוב וכי הוא נקי מאלמנטים לא רצויים.

 

ועוד טיפ אחד קטן, אם תרצו לראות את ציון מהירות הטעינה של האתר שלכם במכשירים שולחניים וניידים, תוכלו תמיד לבדוק את האתר שלכם בחינם באמצעות הכלי PageSpeed Insights של Google.