הצרכנות גלובלית כבר כאן ולתמיד

העולם שבו אנחנו חיים כיום הוא לא אותו עולם שבו חיינו לפני עשר שנים – החל מהדרך שבה אנחנו מתקשרים, ועד הדרך שבה אנחנו צורכים מידע. העולם הולך ומשתנה בקצב מהיר, ויוצר מציאות גלובלית יותר, שמשפיעה על כל תחומי החיים שלנו, כולל על הדרך שבו אנחנו קונים. כן, עידן הצרכנות הגלובלית כבר כאן. אז מהי צרכנות גלובלית ומה הם היתרונות שלה? על כך במאמר הבא.

 

הצרכנות גלובלית כבר כאן ולתמיד

צרכנות גלובלית – העתיד כבר כאן

אז מהי צרכנות גלובלית? ובכן, גלובלזיציה היא למעשה תהליך בו העולם כולו נעשה קרוב יותר ומקושר יותר. כיום, לשמור על קשר עם אנשים שגרים מעבר לים זו לא משימה מסובכת כפי שהייתהה פעם ועם עליית הרשתות החברתיות, התכנים שאנחנו צורכים לא רק רלוונטיים לאיזור המגורים שלנו – אלא לכל העולם. המידע מגיע ועובר מהר יותר ברחבי העולם, ועם כל וידיאו ויראלי או סערת תקשורת תקשורתית שמדוברת ברחבי הגלובוס, אנחנו בעצם מצמצמים את הפערים בנינו לבין אנשים שחיים במדינות השונות בעולם. והצרכנות הגלובלית – היא הפועל היוצא של התהליך הזה. כיום זה כבר פחות משנה אם אפשר או אי אפשר להשיג מותג כזה או אחר בארץ, כי אפשר להזמין הכל דרך אתרי קניות בחול.

 

יתרונות הצרכנות הגלובלית

לצרכנות הגלובלית, ישנם מספר יתרונות שדרכם ניתן להסביר מדוע התופעה תופסת יותר ויותר מיום ליום –

נגישות למוצרים מכל העולם – כפי שכבר אמרנו, בעזרות הגלובליזציה, אנחנו חיים כיום בעולם הרבה יותר נגיש מבעבר, והדבר אינו פוסח על עולם הצרכנות, בו הנגישות מתבטאת ביכולת שלנו לקנות ולרכוש מוצרים שונים שבעבר היה לנו הרבה יותר קשה להשיג. כיום, כל המותגים האהובים נמצאים במרחק לחיצה אחת מאיתנו ונוכל לקבל אותם אפילו עד לדלת הבית אם רק נרצה. בנוסף, באינטרנט נוכל למצוא הכל מהכל, ולמעשה – כל צורך שלנו מקבל מענה בין או מדובר בקניות לבית, או גאד'גט חדש למחשב.

 

נוחות -  עוד פרמטר שעזר לצמחיתה של הצרכנות הגלובלית בעולם, הוא עניין הנוחות. אם בעבר כדי לערוך קניות פשוטות, היינו צריכים לצאת מהבית, להסתובב שעות בחנויות ולוודא שאת כל מה שקנינו אפשר להעמיס לרכב – היום, כל מה שצריך, זה לפתוח את האינטרנט.

 

מחיר – מגוון האפשרויות הרחב בעולם הוירטואלי, מוביל גם למחירים אטרקטיביים במיוחד עבור הצרכנים השונים. עם יכולת רחבה יותר להשוות מחירים, ולמצוא את האופציה הזולה והנוחה ביותר - עבור הצרכן.

לסיכום, ניתן בהחלט להגיד שהצרכנות הגלובלית – כאן כדי להישאר.