המלצות מאומתות על עסקים - כמה זה חשוב

 

המלצות מאומתות על עסקים - כמה זה חשוב"יהללך זר ולא פיך", הוא פתגם ידוע. ומשמעו שתמיד עדיף ששמך יינשא לטוב בפי אחרים מאשר כל פרסומת. כן כי מאז ומתמיד הסתמכו עסקים על המלצות מפה לאוזן, ואלו היו אמצעי השיווק האפקטיבי ביותר עבור המשווק, גם אם לו לא היתה שום שליטה עליהן. היום כשעברנו למרחב הדיגילי הופכות היכולות הללו לעצומות יותר, שוב אין מדובר ברכילות שכונתית, אלא היא בהחלט יכולה להגיע למימדים ארציים או אפילו גלובאליים. אבל פה בדיוק הקושי – האינטרנט מלא במידע שלא מעט ממנו הוא מידע שווא, או "פייק". אז איך תתמודדו עם הקושי הזה, הנה כמה עצות.

לסמוך על חברים

בואו נחשוב רגע וננסה למנות את מספר החברים שיש לכל אחד ואחת מאיתנו. שהרי בסופו של דבר להסתמך על חברים תמיד הוכיח את עצמו כאמצעי הנכון לאימות מידע. עם יד על הלב נמצא שכמעט לכל אחד ואחת מאיתנו יש חבר או חברה שמבינים במשהו, אחד במכוניות, אחרת בסטיילינג או אפילו בתחום ההשקעות או הטכנולוגיה. יתרה מכך, היום בעידן הטכנולוגי שבו מעגל החברים שלנו התרחב גם למרחב הוירטואלי, מייצרות עבורנו הרשתות החברתיות קשרים חברתיים נוספים.

למה זה חשוב? ובכן, חברים ממליצים הם לרוב נטולי פניות והם פועלים לטובתנו. אם הם "מתמחים" או מתעיינים בתחום מסויים שדווקא אנחנו פסחנו עליו איכשהו, הרי שהידע שלהם יכול לעמוד לרשותנו בעת הצורך.

המלצות מקוונות

מסתבר כי ביקורות לקוחות חשובים מאוד לקונים, עד כדי כך ש90% מהצרכנים קוראים ביקורות מקוונות לפני שהם מבקרים בעסק. ו -88% מהצרכנים סומכים על ביקורות מקוונות כמו על המלצות אישיות.

 

חברות מחקר בתחום שבודקות את התנהגות הצרכנים מגלות כי ההשפעה של ביקורות צרכנים במשך תשע השנים האחרונות מגלה כי אם בשנת 2010, פחות משבעה מכל עשרה צרכנים מקומיים סמכו על ביקורות כמו המלצה אישית ורק 70% מהאנשים נכנסו לאתר למצוא עסק מקומי. הרי שבשנת 2019 90% מהצרכנים המקומיים חיפשו עסקים מקומיים בעוד 91% מהצרכנים אומרים כי ביקורות חיוביות גורמות לכך שיש סיכוי גבוה יותר שהם ייפנו לאותו עסק. לא יפלא אם כן שככל שהביקורות הפכו להיות יותר נפוצות, הצורך בהסרת ביקורות מזויפות הפך לקריטי.

 

עד כמה נפוצה התופעה של ביקורות מזוייפות ניתן ללמוד ממחקר שלפיו 82% מהצרכנים קראו ביקורת מזויפת בשנה האחרונה. ואילו בקרב צרכנים בני 18-34, שיעורם גבוה עוד יותר, כאשר 92% אמרו שהם ראו ביקורות מזויפות.

 

איך לזהות ביקורות מזויפות

מעבר לצורך להסתמך על חוות דעת של מכרים, ישנם גם אמצעים שיסייעו לכם לעלות על כל אותן המלצות מזוייפות כשאתם קוראים אותן באינטרנט.

על פי מחקרים שנערכו על ידי MIT, ובחנו ביקורות מטעות (כאלו שהוגשו על ידי צרכנים שלא ביצעו רכישה מהעסק שנבדק) מתגלה כי יש לאלו נטייה להשתמש בסימני קריאה (לרוב שלושה במספר) חוזרים ונינשנים טקסט הביקורת.

השימוש בסימני קריאה אולי לא נראה כבעיה עצומה על פני השטח אך אם נתעמק מעט עמוק יותר הרי שהקונוטציה הופכת להיות מטרידה. סימני קריאה מרובים מצביעים על רגש מוגבר כמו התרגשות או תסכול. השימוש בסימני קריאה מרובים המחקים תחביר ודקדוק על בסיס הקולנוע במדיה החברתית ואפליקציות העברת ההודעות כמו וואצ'אפ. אם נוסיף את זה לרגשות המוגברים שצוינו הרי שיש סיכוי מדאיג שקהל הצרכנים יהאמין בביקורת המזויפת מכיוון שהיא כתובה בסגנון שגם הקורא עצמו משתמש בה באופן יום יומי.

 

באתר "המלצה" תוכלו למצוא המלצות מאומתות בלבד! שום המלצה לא מופיעה באתר ללא אישור המערכת

כל ההמלצות של בעל העסק על עצמו מסוננות ואינן מופיעות

רוצים להמליץ? מצויין! לחצו כאן >>>

או שלחו לנו את תוכן ההמלצה שלכם למייל: recommend@hamlatza.co.il

כמובן אל תשכחו בבקשה לכתוב את שם העסק עליו אתם ממליצים ואם יש לכם נשמח ללינק לעמוד הפייסבוק שלו או האתר אינטרנט כדי שנוכל לקשר אליו

 

עצמאים? היכנסו לעמוד פרסום עסקים והירשמו עוד היום

ניתן להירשם חינם או עם פרסום מורחב ומקודם בתשלום