שלכם בהלוואה: דרכי המימון לרכב חדש

דרכי מימון לרכב חדשרכב חדש כבר לא חייב להיות חלום רחוק שקשה להגשים. עם שיטות המימון המגוונות, התחרות העזה והתנאים האטרקטיביים – בהחלט ניתן ליהנות מהחוויה של פתיחת דלת בפעם הראשונה, כשריח של חדש נידף מלוח המחוונים ומהכיסאות עטופי הניילון. אז איך לעשות את זה? התשובות בפנים

זאב נחמנזון

 

לחברים אני מספר שכרגע אני עובד על לעשות את המיליון השני שלי, "באמת?" הם שואלים בפליאה. "לגמרי," אני עונה, "על המיליון הראשון כבר ויתרתי". נכון, אני לא מיליונר ואפילו מאד רחוק מכך. ועדיין, אני מאד שמח בחלקי, במיוחד כשהוא כולל רכב ידני שתמיד רציתי, וחדש לחלוטין כמו שלא האמנתי. הרעש החתולי של תיבת הילוכים שטרם נעשה בה שימוש, האבזור המנויילן, הכיוון של השעון בפעם הראשונה – אושר צרוף.

 

עד לפני שנים לא רבות היה דרוש גם עושר צרוף כדי לרכוש רכב חדש, וחשוב מכך ברוב המקרים היה מדובר בעיסקה לא משתלמת בעליל. אבל היום, כששוק הרכב תחרותי מאד, ואל התחרות מצטרפים עוד ועוד סוכנויות רכב, יבואנים וחברות מימון – מסתבר לא פעם שקניית רכב חדש היא לא רק פתרון בר השגה, אלא גם פתרון משתלם ונכון כלכלית.

 

הלוואה לרכב*, אם לוקחים אותה ממקור אמין, רציני ותחרותי – יכולה לכסות את עלות הרכב המלאה או חלק ניכר ממנה. עם תנאים טובים, ריבית נוחה ופריסת תשלומים מותאמת – מדובר בהשקעה כספית נמוכה יותר מזו הנדרשת לרכישת רכב משומש, וזה עוד לפני שהכנסנו למשוואה הטבות והנחות המוצעות ברכישת רכב חדש.

 

מי מלווה, כמה לבקש, באילו תנאים?

אחד הדברים החשובים להבין הוא שלכל הלוואה ולכל מלווה ניתן להתאים פתרון מימון מתאים. בדיוק כשם שכל אחד מגיע עם סכום ראשוני אחר (ויש כאלו שמגיעים ללא הון עצמי בכלל), ובדיוק כפי שלכל אחד יש כושר החזר שונה ואפילו התנהלות צרכנית שונה – חשוב לבדוק את השוק ולבקש הלוואה מגורם מהימן שיודע לבחון את הנתונים שלכם ולהתאים את ההצעה הטובה ביותר עבורכם.

 

אם תקבלו סכום או תנאים שאינם מתאימים – כולם ייפגעו ויפסידו מהמהלך. פריסת התשלומים היום יכולה להגיע ל-60 חודשים, ובמקרים מסויימים אפילו ל-84 חודשים, אך במידה ואתם מביאים איתכם יציבות כלכלית, כושר השתכרות טוב ויכולת החזר מהירה – תוכלו לקחת הלוואה עם פריסה ל-24 ואפילו 18 תשלומים, כשההיגיון הוא שככל שמספרם נמוך יותר – הריבית שתשלמו תהיה נמוכה יותר. בכל מקרה, הקפידו לבקש סכום ריאלי ולתכנן את ההחזרים שלכם ככלל והחזר ההלוואה בפרט, בלי "לקפוץ מעל הפופיק".

 

אפשרויות נוספות

הלוואה לרכישת רכב דומה מאד למגוון הלוואות אחרות, עם שני הבדלים מהותיים: הראשון הוא שהרכב שתרכשו יהיה משועבד לגורם המלווה עד החזר ההלוואה – מה שאומר שהמלווה מקבל בטחונות ולכן יכול להציע תנאים וריביות טובים יותר מאשר בהלוואה רגילה. ההבדל השני הוא שמדובר ברכישת רכב, כך שיש הרבה שחקנים בשוק, ותחרות רבה שווה הצעות אטרקטיביות.

 

המשמעות היא שיש גם מגוון שיטות למימון רכב: ליסינג פרטי, במסגרתו לוקחים רכב לתקופה מוגדרת עם מקדמה, פריסה ל-18-36 חודשים והחזר היתרה או השבת הרכב לסוכנות בתום התקופה.

 

בנוסף ישנה גם אפשרות של רכישת רכב 0 ק"מ, שבה בעצם ההתנהלות הכספית היא מול חברת הרכב, כשמראש הבעלות הראשונה הרשומה על הרכב היא של החברה, ואתם כצרכנים מקבלים אותו בהנחה (אך כיד שנייה).

 

יש עוד מספר הלוואות כגון הלוואת בלון – פריסת חלק מסכום ההלוואה לתשלומים, והחזרת היתרה בסוף התקופה.

חשוב מאד להכיר את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות האלו, להבין מה ההבדלים בינן, ומומלץ לערוך השוואת הלוואות כדי להגיע לבחירה הנכונה עבורכם. בכל מקרה – תיהנו ותתחדשו.

 

 

* בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

*הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה.

 

תמונה מאת Shutterstock

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר