דיאטה או שינוי אורח חיים

 

דיאטה או שינוי אורח חייםשמתם לב ששינוי באורח החיים הוא הביטוי החדש והחם בימינו? אפשר לפגוש אותו ברשתות החברתיות, בטלוויזיה ובכל המידע שקשור לדיאטות פופולריות. כן להטיח ביטוי זה על מוצרים ולהעלאתו בכל פעם, היא טקטיקה שיווקית נהדרת. בעיקר מכיוון שהמדע מראה כי ירידה גדולה במשקל היא תוצאה של שינויים באורח החיים ואימוץ אורח חיים בריא.

50 שנות דיאטה

עם זאת, רק בגלל שתוכנית דיאטה כזו או אחרת משתמשת בביטוי זה לא אומר שמי שפועלים לפיה אכן זוכים לשינוי באורח החיים הכללי שלהם. בעיקרון תוכניות דיאטה המספקות לכם תפריטים ושאתם צריכים  לעקוב אחריהם עדיין מכנות את עצמן "תוכניות לשינוי אורח חיים", כאשר למעשה הן המודל המסורתי של דיאטה ששימשה אותנו במשך 50 השנים האחרונות.

תוכניות הדיאטה האלה לא ממש השתנו בתכל"ס, אלא הן רק הוסיפו את הביטוי שינוי באורח החיים לחומרי השיווק שלהם. אז איך תוכלו לדעת אם מדובר בשינוי באורח החיים או בדיאטה, הנה כמה נקודות חשובות.

איך אפשר להבדיל

חשוב לזכור כי שינויים באורח החיים אינם זמניים. אם אתם עוקבים אחר תוכנית מדויקת של תזונה נכונה, עוצרים לחודש, חוזרים להרגלים הישנים שלכם ואז מתחילים מחדש, אתם לא באמת מבצעים שינויים באורח החיים שלכם. לא, אינכם צריכים להיות מושלמים במאמציכם לעקוב אחר תוכנית שמורידה את הערכים הגליקמיים שלכם, כי בינינו אי אפשר לעשות זאת לאורך זמן. אך עליכם לבחור את הבחירות הטובות ביותר בכל הקשור לגוף שלכם והארוחה שאכלתם. וכן בסופו של דבר מדובר בתכנון  של כל יום ויום.

 

שינויים באורח החיים משמעם איזון. גילויו של האיזון הוא למעשה המפתח לשינויים ארוכי טווח. אתם יכולים להפסיק להרגיש מקופחים ומובסים, או אפילו מוצפים בצורך להיות מושלמים. דעו לכם שיהיו זמנים שבהם גמישות היא שם המשחק ותרשו לעצמכם להתפנק מבלי לאבד את הפוקוס.

 

שינויים באורח החיים הופכים לחלק טבעי מהשגרה שלכם. בהתחלה, ניסיון לרדת במשקל דורש התמקדות מסוימת כאשר אתם מוצאים דרכים לשלב מאכלים דלי סוכרים, ולצמצם בכמות הקלוריות הכוללת שאתם צורכים. אולם בסופו של דבר הפעולות החדשות שאתם מבצעים (כגון שינויים בתזונה ופעילות גופנית) הופכות להרגל.

 

שינויים באורח החיים חייבים להיות דברים שאתם יכולים לעשות בעצמכם. ביצוע התוכנית של מישהו אחר הוא תיקון זמני בלבד. לעשות זאת לאורך זמן יהיה באמת קשה בגלל אובדן ההעדפה האישית והבחירה. לכן להצליח להבין כיצד לתכנן ארוחות בריאות לבד היא האפשרות המציאותית יותר.

 

האם דיאטות באמת עובדות?

אנשים רבים מגיעים לדיאטה במטרה לשנות את מערכת היחסים שלהם עם אוכל. אנחנו יכולים לאכול בצורה שהופכת את זה ללא בריא, וקשה לעצור לפעמים התנהגויות הרסניות. אכילה היא גם אחת הדרכים הלא בריאות שאנשים מאמצים להתמודדות עם לחץ.

 

היו הרבה מחקרים על דיאטות שונות. עם זאת, חשוב לשקול תחילה את מקור ומימון המחקר. לדוגמא, בטח שמעתם שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. אך האם ידעתם שרוב המחקר הזה ממומן ונעשה על ידי חברות דגני הבוקר?

 

בכל מקרה אם הייתם מחפשים חוט משותף אחד במחקר על דיאטה, הרי שתגלו כי דיאטה לא מייצרת ירידה ארוכת טווח במשקל ביעילות רבה. יתרה מכך,דיאטה מייצרת אפקט האחראי לכך שאנשים רבים עולים במשקל בחזרה. למעשה, רוב האנשים שעושים דיאטה עולים במשקל בחזרה ועוד. דבר נוסף שיש לזכור הוא שדיאטה אחת לא מתאימה לכולם, מדובר בגוף שונה, ותגובה אחרת לשינויים בתזונה.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

המלצות טיולים בארץ

 

המלצות טיולים בחו"ל

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

 

פרסום עסקים חינם

 

קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם

 

טיפים לעסקים

 

 

 

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400 או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם