בעלי מקצוע בוחרים היטב ולא הראשון שענה לנו!

 

מכירים את חוק מרפי שמכונת הכביסה מתקלקלת בדיוק כשיש לכם את ערימות הכביסה הכי גבוהות שאי פעם ראיתם? כן האינסטינקט הראשוני של רובנו הוא לרוץ ולהרים טלפון לאיש המקצוע הראשון שצץ לנו מול העיניים – מהעיתון, במגנט על המקרר או אפילו באתרים באינטרנט. ואז כמו שנאמר "או טר"ש או צל"ש" כלומר או שבחרתם טוב או שפשוט נפלתם חזק עם איש מקצוע שלא ממש יודע את העבודה. אז איך אפשר להימנע ממצב לא חביב שכזה. הנה כמה עצות.

בחירת בעל מקצוע - אין חכם כבעל נסיון

המלצות הן דבר חשוב, לכן מומלץ מאוד לדאוג לקבל כאלו מאנשים שהתנסו בעבודה מול בעל המקצוע שאתם מעוניינים לבחור בו. כמובן שעדיף שהממליצים יהיו אנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם כמו חברים, שכנים או קרובי משפחה שלכם. כמובן שאם בעבר השתמשתם בשירותיו של בעל המקצוע הזה, והייתם מרוצים אז כדאי לבחור בו פעם נוספת.

שימו לב שבעלי מקצוע בעלי שם שכבר צברו לעצמם מעגל לקוחות רחב שיכול להמליץ עליהם אינם זקוקים לפרסום אינטנסיבי. לכן, אם אתם נתקלים בפרסום רב מדי מצידו של בעל המקצוע כדאי לבדוק שוב. כיום ישנם אינדקסים שונים המדרגים בעלי מקצוע ושם גם תוכלו לקבל המלצות מתאימות עליו.

בעלי מקצוע מומלצים

דאגו לקבל אחריות על העבודה

כדאי מאוד לסכם עם בעל המקצוע על אחריות מצידו במקרה של תיקון חוזר, או לחילופין במידה ומתעוררת מחלוקת רצינית. לכן מומלץ לסכם את הדברים באופן חוזי, או לפחות לקבל ממנו קבלה או אישור על ביצוע העבודה. שמירת הקבלה תאשש את עצם ביצוע העבודה ותשמש אתכם כעדות לתשלום עבור השירות או התיקון. תוכלו להשתמש בה כמסמך מחייב בעת פנייה לבית משפט במידת הצורך.

 

כמובן שאם בעל המקצוע מסרב להנפיק קבלה עבור התשלום או אינו מוכן לקבל תשלום באשראי, כדאי ךשקול שוב את עצם הפנייה אליו. רוב הסיכויים כי מי שאינו הגון בכל הקשור לדיווח על הכנסותיו, יתגלה כבלתי אמין גם מבחינת רמת עבודתו. ויפנה לעיגול פינות באמצעות בחירה בחומרים או חלפים זולים.

הוזלת עלויות ושיחה ראשונית

לפעמים תוכלו להוזיל בעלויות העבודה באופן אחר, שאינו קשור לאופן התשלום. ניתן לעשות זאת באמצעות השגת החומרים הדרושים בעצמכם. באופן כזה תוכלו להוזיל את העלויות ולוודא שאתם אכן משיגים את החומרים האיכותיים, וגם לחסוך אולי בחלק מהעלויות של העבודה הכוללת.

 

דרך אחרת לחסוך, גם בלא מעט כאב ראש, היא לדאוג לכך שאיש המקצוע שהבאתם יטפל בעוד כמה דברים נוספים הדורשים תיקון בבית, במידת האפשר. בסך הכל שני הצדדים יוצאים מורווחים מהמצב הזה מאחר ומצד אחד אתם דואגים לתקן את מה שדרוש תיקון, ואילו בעל המקצוע זוכה לקבל תשלום גדול יותר.

 

שימו לב לשיחת הטלפון הראשונה שלכם עם בעל המקצוע. זו יכולה לשמש כאמצעי עבורכם לזיהוי נורות אזהרה שיורו על בעיות העתידות להתגלות בשלבים מאוחרים יותר מול בעל המקצוע. כמו לדוגמה חוסר סבלנות שאפשר שיתבטא בסירובו לפרט את דרישות העבודה או החומרים בהם הוא עתיד להשתמש. נסו גם לבדוק את מידת האדיבות של בעל המקצוע והאופן שבו הוא פונה אליכם. חשוב שתרגישו איתו בנוח ושהוא יהיה קשוב לצרכים ולבקשות שלכם.

 

אבל גם עליכם להיות קשובים אליו, מאחר וסביבת העבודה היא בעלת השפעה חשובה על המוטיבציה של בעל המקצוע לביצוען של משימות שונות. לכן דאגו להפוך אותה לנעימה עבורו. המחוות שלכם יסייעו לשיפור עבודתו.

 

בעלי מקצוע בתחום הבניה ושיפוצים    |   בעלי מקצוע בתחום התכנון והנדסה   |   בעלי מקצוע בתחום האירועים   |   בעלי מקצוע בתחום הרכב זאת ועוד תוכלו למצוא בעמוד הבית שלנו, לחצו כאן >>>