כך תבצעו מחקר מילים כמו אלופים אמיתיים!

בתהליך של קידום אתרים מתבצעים מהלכים דיגיטליים רבים, חלקם נקראים מהלכים של ניתוח קישורים. כשמנתחים קישורים, מילות מפתח, TRAFFIC ועוד, יש צורך להיעזר בכל מיני כלים לקידום אתרים. אם עדיין לא הכרתם את הכלי הנקראAhrefs , אתם מפספסים את אחד מכלי הניתוח המומלצים ביותר כיום עבור שיווק וקידום בגוגל.

 

מעבר לכלים המנתחים קישורים ואת איכותם, קידום בגוגל גם כולל מחקר של מילות מפתח, מדידות של דירוגים של אותן מילות מפתח ועוד. כשמדברים על כלים לקידום אתרים, אחד הכלים היותר ידועים הוא כלי הנקרא Ahrefs. כלים לקידום אתרים מודדים את האיכויות של לינקים, בעזרתם ניתן לבצע מחקר של מילות מפתח, לבנות מערך לינקים חזק ועוד. עוד לפני שמרימים אתר אינטרנט באוויר (או תוך כדי), יש צורך לבנות תכנית עבודה. איפה מתחילים לפני שיווק בגוגל או קידום אתרים? הבסיס לכל מלאכת SEO טובה הוא מחקר נכון של מתחרים.

מה כולל מחקר מתחרים?

היכן המתחרים שלכם משיגים את הקישורים שלהם? האם המתחרים שלכם רוכשים קישורים? האם הקישורים הם חזקים ואיכותיים? מחקר מתחרים הוא נרחב ועמוק, כך שיש צורך תמיד להסתייע בשירותיהן של חברות קידום אתרים מומלצות.

ב-Ahrefs (כלי עבור קידום אתרים) תוכלו לראות דירוגים של מיליוני דפי אינטרנט (לא הגזמנו), את האיכויות שלהם והחוזק של הדומיינים. Ahrefs מקפידים לעדכן את הרשומות שלהם ואת המאגרים באופן תדיר, מה שמגביר את האמינות של הכלי וגורם לנו להשתמש בו. כמובן שאין מדובר במדע מדויק, אך כנראה ש Ahrefs הוא הכלי המדויק ביותר לבדיקה של מחקרי מתחרים.

קידום בגוגל בהתבסס על מחקר נכון

כשאתם נכנסים אל Ahrefs, בפינה השמאלית למעלה תוכלו להזין את הדומיין (כתובת URL) שאתם רוצים לחקור. לאחר שתזינו את אתר האינטרנט, תקבלו מידע רב ויקר ערך לגבי אותו האתר. תוכלו לנתח את ה-TRAFFIC שמגיע לאותו האתר, לנתח את כמות מילות המפתח וסוגן, ציון הדומיין, ציון ה-URL ועוד.

מידע נוסף על Ahrefs תוכלו למצוא כאן.

 

כמובן שיש גם אפשרות לחקור עמודים פנימיים של אתר האינטרנט. רבים מכירים דווקא כלי הנקרא MAJESTICSEO, שגם הוא מהווה אלטרנטיבה מצוינת ל- Ahrefs. גם בכלי של MAJESTIC וגם ב- Ahrefs, תוכלו לבדוק BACKLINKS, את האתרים המקשרים אל דף האינטרנט ועוד.

כלים לקידום ומחקר מתחרים – האם הם מדויקים?

אין ספק, ללא כלים אלו של קידום אתרים קשה להגיע רחוק. לפני שמשקיעים הון עתק על קמפיינים ממומנים בגוגל, יש לבצע את המחקר הנכון ובעזרת הכלים המקצועיים. כלים כמו Ahrefs מאפשרים לכם לבצע מחקר מאוד עמוק וחשוב על המתחרים שלכם.

 

תוכלו לבדוק מה הם הקישורים החדשים שקיבלתם, גם אם ממש בשבוע האחרון אירחתם איזשהו פוסט באתר כלשהו. כלים לקידום אתרים גם מאפשרים לכם לבדוק קישורים שבורים, קשורים שאינם מפנים לעמודים הנכונים, קישורים (אתרים אחרים) שהפסיקו לקשר אליכם מאיזושהי סיבה, תוכלו לייצר דוחות שניתן לייצא לאקסל ועוד המון. אנחנו שוב חוזרים ומדגישים, גם כלים מתקדמים לקידום אתרים לא מהווים דיוק מושלם במהלך מחקר מתחרים. יחד עם זאת, זה הכי קרוב שאפשר.