טיפים לבחירת שם לעסק חדש

טיפים לבחירת שם לעסק חדשלבחור שם לעסק זה כמו לבחור שם לתינוק – יש קושי להחליט ועולה פחד לבחור בשם לא מוצלח שעשוי להזיק לעסק יותר מאשר להועיל לו. לבחור שם לעסק, עם זאת, שונה מבחירת שם לתינוק בכך שמדובר במהלך שיווקי שחייבת להיות מאחוריו מחשבה רבה. יש לוודא כי לקוח השומע את שם העסק יצליח להבין את המהות שלו ואת תחום עיסוקו. חשוב לדאוג שהשם יעביר את מסרי המותג בצורה הנכונה ביותר.

 

שם חברה / מותג מאפשר את המפגש הראשוני של הלקוח עם השירות או המוצר. בדומה לפגישה עיוורת, אנשים מגבשים עמדה ודעה ראשונית בנוגע למוצר, גם אם היא אינה כה מבוססת – אך לעתים מזומנות למדי היא גורלית. בחירה של שם מוצלח ומושך חברה גורמת לנו לבחור במוצר כזה ולא באחר – הדבר הוכח פעמים רבות. כצרכנים, אנו כולנו מכירים סיטואציות מהסוג הזה.

 

איננו תמיד מודעים לכך, אך אינטואיטיבית, בחירה מוצלחת של שם למוצר או לעסק משפיעה עלינו באופן דרמאטי ביותר. שם חברה מעורר בלקוחה ספקטרום נרחב של רגשות ותחושות, כדוגמת קירבה, אמינות, אהדה, יציבות, סקרנות, התרגשות ואחרים. לעומת זאת, שם עסק שאינו מוצלח מותיר אותנו אדישים או חסרי אמון במוצר. לעתים קרובות מכפי שאנו חושבים, שם מוצלח יעשה הבדל תהומי בין מותג פופולארי לבין מוצר רגיל על המדף שאינו מעורר תשומת לב מיוחדת ביחס למוצר שלידו.

 

בחירת שם לעסק צריכה לכלול משמעויות ואסוציאציות המתאימות למהותו של העסק. חשוב להעניק לחברה שם השרד אמינות ואחריות, כמו גם מגע אישי עם קהל הלקוחות.

 

שם לעסק – אז איך בוחרים אחד?

בחירת עסק טובה לוקחת בחשבון שלושה כללים עיקריים חשובים, שרצוי שלא לדלג עליהם, שאחרת יהיה כאן פספוס רציני של תרומה למיתו העסק ושיווקו.

כלל ראשון: רלוונטיות ומשמעות

בתי עסק רבים בוחרים שם עסק שהוא חסר משמעות רלוונטית לתחום עיסוקו. לעתים הדבר אפשרי (בעיקר כאשר מדובר בחברות כמו "אוראנג'" שכבר אינה קיימת, שעסקה בתחום הסלולר, אולם אתם יודעים זאת כי מדובר במותג ענק – אחרת, כנראה לא היה לכם מושג שזהו תחום העיסוק שלה. חברות אחרות, כגון סלקום, בחרו שם הרומז מפורשת על תחום העיסוק של החברה. תוכלו לעשות את חייכם קלים הרבה יותר אם תבחרו לעסק שם יפה שיתאים לאופיו והמיתוג של העסק; כדאי גם להטמיע רלוונטיות בשם, על מנת לאפשר למספר גדול של לקוחות להבין במה מדובר.

שם עסק מותאם למיתוג

אם תלמדו מעט פסיכולוגיה עסקית, תבינו שצרכנים מבקשים להרגיש בנוח במקום בו הם רוכשים מוצר או שירות כלשהו; ועוד יותר מכך – הם מבקשים להיות גאים במוצר בו אם משתמשים. תוכלו לעזור להם בכך באמצעות יצירת מיתוג מתאים למוצר ו/או לשירות שלכם. בחירת שם לעסק תזיק או תתרום למותג – באופן בו הלקוחות יחוו את העסק ויתפסו אותו. על כן יש להקפיד לבחור שם עסק המתאים לקהל היעד ולדרך בה אתם ממתגים את העסק.

כלל חשוב: ייחודיות

אין כמו ייחודיות בשם לעסק – שכן זו תתרום משמעותית לשיווק ולמיתוג שלו – ולהפוך אותו כך מעוד עסק אפשר על המדף, לכזה שכולם ירצו להיות חלק ממנו. תוכלו לבדוק שמות מתחרים על-מנת להבין את הלך הרוחות, לעשות את החושבים שלכם ולבחור את השם המתאים והמוצלח ביותר – שיהיה גם בולט, מדליק, ייחודי ומעניין.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

 

המלצות טיולים בארץ

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

פרסום עסקים

 

מתכונים מומלצים

 

מתכונים מאת השף הפשוט קובי פרידמן

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול