טיפים לבחירת גרפיקאי לעיצוב מודעות

טיפים לבחירת גרפיקאי לעיצוב מודעותמודעות יכולות לשמש אותנו בכל מקום כדי לפרסם את העסק שלנו. הם טובות אונליין ואופליין אולם כדי להיות אטרקטיביות ופרקטיות הן צריכות להיות מעוצבות בצורה נכונה ומקצועית. מלבד הרושם הטוב שבעיצוב נקי, מודרני לאותה תקופה ומקצועי, הרי שלמעצב יש גם ניסיון מקצועי לגבי איך כל מודעה צריכה להראות מבחינת עומס הטקסט, בחירת הצבעים, התחושות והרגשות שנרצה ליצור אצל הצופה במודעה ועוד. בחירת מעצב גרפי אם כן איננה צריכה להיעשות בקלות ראש כיוון שעיצוב מודעה יכול לעלות לנו כמה מאות שקלים (תלוי בסוג המודעה, הגודל שלה ובדרישות שלנו וכמובן גם במעצב עצמו) ועל איננו רוצים להפסיד כסף סתם בשל בחירה לקויה של מעצב. מה גם שמעצב טוב יכול לקבל מאתנו הזמנות נוספות לאורך זמן וייתכן ונצטרך אותו לאורך זמן.

סוגי מודעות אונליין ואופליין:

יש כמה וכמה סוגי מודעות שכל גרפיקאי חייב להכיר. במידה והוא לא מכיר אותן בחרו בגרפיקאי אחר מנוסה יותר גם אם אותו גרפיקאי הוא מוכשר וטוב. הסיבה לכך היא שגרפיקאי מנוסה יותר המכיר סוגי מודעות שונות או לכל הפחות את סוג המודעה שאתם צריכים ידע מניסיונו לעצב את המודעה בצורה נכונה וראויה הן מבחינת הצבעים, הן מבחינת הפונטים ורווחיות הטקסט וכמותו והן מבחינת התחושות שהמודעה תיצור אצל הצופים בה. עיצוב מודעה לעיתון שונה מאוד מעיצוב מודעה לקמפיין בפייסבוק וזו שונה מבאנר שתעלו באתר שלכם. סוגי מודעות נוספים שכדאי להכיר: מודעה לדפוס, מודעה בעלון/פלייר, מודעה לקמפיינים של גוגל, מודעה למגזין, מודעה בספר ועוד.

טיפים לבחירת הגרפיקאי שלכם:

  • מצאו מידע אונליין – אחד היתרונות הגדולים באינטרנט הוא היכולת לברר מידע על אנשים וגופים אחרים ולדעת מול מי אנחנו עובדים. היכנסו לאתר העסק, לדף העסקי שלו בפייסבוק, לפרופילים ברשתות החברתיות – הכירו את האדם שעומד מאחורי העסק, האם הוא נעים הליכות, חייכני בתגובות שלו, אדיב לאחרים ונראה לכם שיהיה לכם נעים לעבוד אתו? איך הוא מבחינה מקצועית? איך התכנים באתר שלו נראים לכם? האם הם מספיק מקצועיים והוא איש מקצוע שיודע מה הוא אומר?

  • בדקו את תיק העבודות היטב – לראות עיצובים יפים זה נחמד, אולם כדאי להסתכל עליהם קצת יותר לעומק. אתם רוצים לבדוק מול מי החברות שהוא עבד אתן ומה סדר הגודל שלהן? האם העיצובים הללו ברזולוציה גבוהה נשארים איכותיים? האם הם מסודרים בצורה יפה (לעתים הדרך שבה המעצב מסדר את תיק העבודות שלו ואת התכנים באתר שלו מצביע על אדם מבולגן/מסודר מה שעשוי להשפיע על עיצוב המודעה השלכם ועל העיצובים שלכם בכלל).

  • קראו ביקורות – ביקורות הן החלק הכי חשוב דרכם תוכלו להתרשם מאיש המקצוע והאדם העומד מאחורי המחשב. בעוד את ההמלצות שלו באתר הוא יכול לזייף הוא כנראה לא יוכל לזייף ביקורות ברשתות החברתיות מכל כך הרבה אנשים. ביקורות אמינות נוספות יהיו ביקורות שהוא מקבל בגוגל וכן באינדקסים שונים כמו באתר המלצה למשל. במציאות שבה כל אחד רוצה להתקדם ניתן לשלם גם לאנשים שיתנו לנו ביקורת חיובית, אולם לא נרצה לשלם לאנשים שייתנו ביקורת שלילית ולכן במידה ותמצאו ביקורות שליליות בחנו אותן יותר מאשר את אלה החיוביות. מעצב גרפי שיש לו רק ביקורות חיוביות זה אומר אחד משני הדברים: או שהוא מעצב טוב או שאין לו לקוחות והוא זייף פידבקים כדי להתקדם. במידה וכן יש לו עבודות של בתי עסק שונים בתיק העבודות שלו הוא ככל הנראה יהיה מעצב טוב.

  • האם הוא מכיר סוגי מודעות שונים ומה הניסיון שלו בעיצוב גרפי? – הזכרנו את זה שהכרת סוגי המודעות וכיצד הן צריכות להיות מעוצב מבחינה מקצועית הוא חלק חשוב בבחירת המעצב שכן אתם רוצים גם שהמודעה תעבוד ולא תהיה רק מעוצבת בצורה יפה.

  • תכנת עבודה/קובץ מקור/פונט חוקי – חשוב שיהיה מעצב שיעבוד בפוטושופ או אילוסטרייטור ולא בתוכנות פחות מוכרות ושישלח לכם קובץ מקור שתוכלו לערוך בעתיד או לתת למעצב אחר לערוך אותו עבורכם במידת הצורך. כמו כן חשוב להשתמש בפונטים חוקיים למודעה וכן בתמונות חוקיות.

מציאת גרפיקאי מומלץ באתר המלצה:

אתר המלצה מציע לכם מגוון רחב של אנשי מקצוע בתחום הדיגיטל, לרבות מעצבים גרפיים מקצועיים ומוכשרים ביותר. תוכלו לעקוב אחר הרייטינג שלהם באתר וכן ביקורות שונות מלקוחות ולבחור את המעצב המתאים ביותר עבורכם.