אינסטגרם או פייסבוק או שניהם בפרסום עסקים

 

כשזה מגיע אל פלטפורמות המדיה החברתית הכי אינטראקטיביות, הרי שמקומן של פייסבוק ואינסטגרם לא יסולא בפז. ככלות הכל פייסבוק ואינסטגרם הן הפלטפורמות היומיות המחברות אותנו עם תמונות, חדשות, חברים ומשפחה. ומיידעות אותנו לגבי הפעילויות האחרונות בחייהם של חברים ובני משפחותינו. ובכל זאת, יצאנו לבדוק מי מהן עדיפה כשהדברים נוגעים לעסק שלכם.

איך הגענו אליהם

לפייסבוק 1.4 מיליארד משתמשים פעילים בחודש עם 655 מיליון מהם בנייד ובאינסטגרם 75 מיליון משתמשים מדי יום, כאשר 47% מהמשתמשים ניגשים לאפליקציה בנייד. שתיהן פלטפורמות פופולריות שהחברה או העסק שלכם תלויים בהן. אבל מן הסתם לא פעם מצאתם את עצמכם תוהים מדוע האינסטגרם שלכם מגיע לקהל טוב יותר מדף הפייסבוק שלכם, או איך הגעתם לקהל שלא התעניין במוצר או בשירות שלכם באמצעות אינסטגרם.

 

מבדיקה של פייסבוק ואינסטגרם וניתוח התכונות הטובות ביותר שלהן, וכיצד הן מסייעות לפרסום במדיה חברתית, נגלה כי שתי הפלטפורמות מאפשרות לעסק או למוצר שלכם הזדמנות מצויינת להתחבר לקהל הלקוחות אך הן עושות זאת בדרכים שונות.

שלושה פיצ'רים חשובים

מכיוון שפייסבוק היא הבעלים של אינסטגרם, יוצא שלשתיהן יכולות דומות מאוד בכל מה שקשור לפרסום. לכן כשאתם מפרסמים עבור החברה שלכם תגלו ששתי הפלטפורמות מאפשרות לכם לנצל את השימוש במודעות שלהן, באמצעות שלושת הפיצ'רים שבהן ניתן להשתמש בפירסום בפייסבוק ובאינסטגרם: מיקוד, מודעות קרוסלה ואלגוריתמים.

לפני שתתחילו, חשוב להבין מה אתם מנסים להשיג באמצעות הפירסום. האם מדובר במכירות? זיהוי מותג? וכדומה. כמובן שפלטפורמת המודעות תעזור להדריך אתכם בהשגת מטרותיכם כל עוד יש לכם חזון ברור מה התוכנית שלכם.

בשתיהן חשוב המיקוד

בשתי הפלטפורמות נעשה ניסיון למקד את המשתמשים כשמדובר במודעות בפייסבוק וגם באינסטגרם. המיקוד נעשה על סמך תחומי העניין הספציפיים של המשתמש, גיל, דמוגרפיה, מיקום ורלוונטיות. לכן לפעמים אנו רואים מותגים ומוצרים הדומים שאולי לחצנו עליהם בעבר, וזוהי דרך ערמומית של הפלטפורמות הללו לנסות להגניב אלינו מותג בגדים מקוון חדש, או מוצר טכנולוגי חדש.

 

עם זאת, חשוב לציין שפייסבוק ביצעה לאחרונה שינויים באפשרויות המיקוד למודעות שלה כשגם מודעות הקרוסלה מופיעות מדי פעם בפייסבוק בפורמט עיצובי נקי, ומאפשרות גלילה קלה שקשה לעמוד בפניה ובפני הנגישות שהיא מאפשרת. יש לציין אבל שגם באינסטגרם יש את תכונת הקרוסלה.

 

מודעות סיפור הן חדשות יחסית אך ניתן ליצור מודעות הפועלות ב'סיפורים' באינסטגרם ופייסבוק כאחד. באמצעותן תוכלו להראות תובנות וליצור קריאה לפעולה על ידי הצגת דף הנחיתה או המוצר שלכם.

 

שימוש באלוגריתמים

העדכונים של פייסבוק וגם של אינסטגרם מבוססים על אלגוריתם שמעביר פוסטים הרלוונטיים ביותר עבורכם בראש העדכון. אינסטגרם מבססת את סדר הפוסטים מהתוכן שאתם הכי מתקשרים איתו. אנו רוצים להישאר מעודכנים עם האירועים האחרונים והפעילויות עם אנשים אחרים היוצרים עניין הדדי וקהילה. לכן אינסטגרם ופייסבוק שואפים להראות לנו תוכן שסביר להניח שאנו עוסקים בו.

 

למרות שעל פני השטח, זה נשמע שיהיה קשה מאוד לשווק את העסק שלכם בשתי הפלטפורמות, במיוחד מבחינה אורגנית. עדיין ישנן דרכים בהן תוכל להצליח בגדול בשתיהן. התוכן של פייסבוק הוא בדרך כלל אינפורמטיבי, ומספק לנו חדשות ומאמרים מגוונים וגם עדכונים מחברים ומשפחה, בעוד אינסטגרם עוסק בתמונות וסרטונים מקוריים.

 

שתיהן זוכות לאינטראקציות מרובות אולם אינסטגרם מקבלת מעורבות של פי 58 יותר לעוקב מאשר פייסבוק, כי ההתקשרות באינסטגרם נקבעת על ידי העוקבים, ואין דרך לסנן פוסטים לכן אנו כמשתמשים נחשפים אליהם יותר.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

פתיחת פרסום חינם לעסקים

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

המלצות טיולים בארץ

 

המלצות טיולים בחו"ל

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים