איך לשמור על גוף חטוב גם בחורף?

הדרך לשמירה על גוף חטוב עוברת בפעילות גופנית ובתזונה מאוזנת. אבל באיזה סוגי ספורט שווה להשקיע ומה מכניסים לתפריט? הנה כל התשובות

תקופת החורף מציבה אתגר משמעותי בפני גברים ונשים שרוצים לשמור על גוף חטוב. גם אם מתעלמים מהמשמעות האסתטית של עליה במשקל, צריך לקחת בחשבון את הפגיעה בתחושת הביטחון העצמי והבריאות. במילים אחרות, החורף מהווה מהבחינה הזו סכנה בריאותית לא פחות מאשר אופנתית ולכן כדאי לדעת איך להתמודד איתו.

האמת היא שבשביל לשמור על גוף חטוב גם בחורף צריך לבצע רק שני דברים: לשלב פעילות גופנית בשגרה השבועית ולהחליף את התפריט התזונתי. כמובן שמומלץ להביא בחשבון נסיבות אישיות כגון משקל יעד, אחוזי שומן ורקע בריאותי, אך באופן עקרוני אלו הפרמטרים שיקבעו כיצד תיראו בסיומו של החורף הקרוב.

פעילות גופנית: מה שעושה לכם את זה

פעילות גופנית שאותה תאהבו לבצע תעלה את הסיכוי לכך שתתמידו בה לפני ואחרי החורף. חשבו היטב במה אהבתם לשחק כאשר הייתם ילדים, האם אתם מעדיפים ספורט קבוצתי או יחידני ואיזה כלים עומדים לרשותכם. שמרו על ראש פתוח לרעיונות חדשים ואל תתביישו להתייעץ עם חברים, קרובים ובני משפחה. צפו בסרטונים על סוגים שונים של פעילויות ספורטיביות לירידה במשקל וקראו על האופן שבו ניתן לבצע אותה בחורף.

מהר מאוד תגלו למשל שבאמצעות שחיית חתירה אתם יכולים גם לחטב את הגוף וגם להוריד במשקל. כמו כן, השחייה מתבצעת בבריכות מקורות שמפוזרות בכל רחבי הארץ והיא עובדת על כל השרירים בגוף. באותה הזדמנות, תוכלו להכניס את שגרת השחייה ללוח הזמנים השבועי ולהתרגל במהירות למראה החדש והצעיר שלכם.

תזונה: יותר פירות וירקות, פחות ממתקים ומוגזים

אף סוג של אימון חורף לא יהיה אפקטיבי אם לא תזינו את הגוף בחומרים שהוא צריך. הטעות הנפוצה היא להימנע לגמרי מאוכל ולהגיע למצב של רעב מוגבר, אך זה לא אפקטיבי וגם לא בריא. לחילופין, מה שכן צריך לעשות הוא להכניס מרכיבים חדשים ובריאים יותר לתוך התפריט ולהוציא ממנו את כל מה שלא תורם לתחושת שובע.

קל מאוד להיסחף לאכילת ממתקים ולשתיית מוגזים בשעות הארוכות שאותן נבלה בתוך הבית לאורך החורף. בשביל להימנע מעוגמת הנפש, מומלץ לא לקנות ממתקים ומוגזים אלא להחליף אותם בפירות וירקות. חשוב גם להרכיב תפריט תזונתי מאוזן עם פחמימות, חלבונים ושומנים ולהתאים אותו לשעות הפעילות הגופנית והמנוחה.

גוף חטוב בחורף צריך להיות תוצאה ולא יעד. אם תשרדו את החורף במשקל שאותו הגדרתם לעצמכם, תקבלו אינדיקציה לזה שאתם בדרך הנכונה ושאורח החיים שלכם בריא. למזלכם, יש דברים שאפשר לעשות בהקשר של פעילות גופנית ותזונה על מנת להוריד במשקל גם כאשר הטמפרטורות צונחות ומזג האוויר מתקרר.