איך לחסוך כסף מדריך פיננסי ממוקד להתנהלות כלכלית נכונה

 מדריך פיננסי ממוקד להתנהלות כלכלית נכונהבין אם מדובר בחופשה בחו"ל או באירוע חגיגי כמו חתונה למשל, הדבר הראשון שאנחנו נוטים לחשוב עליו הוא התכנון. אנו מתכננים את צעדינו בצורה מושכלת בכדי שנוכל לפעול אחר כך באופן יעיל. התכנון מאפשר לנו לקחת משימות מורכבות, לפרק אותן ליעדים נפרדים וברורים ולבסוף לבצע אותן על הצד הטוב ביותר. בדיוק באותו האופן, כך גם מוטב שנתייחס אל תכנונו של עתידנו הפיננסי.

 

לדבר על שאיפות כלכליות זה דבר אחד. להגשים אותן- זה משהו אחר לגמרי. ובין אם המטרות הכלכליות שלכם הן לקנות מכונית חדשה, להיות אמידים או להצליח לקנות נכס, אתם קודם כל צריכים לשאול את עצמכם- "איך אנחנו מגיעים לשם"? במילים אחרות, אתם חייבים לשאול את עצמכם איך לחסוך כסף בכדי להגשים את המטרות הללו.

 

אז... איך חוסכים כסף?

לפני שנעסוק ב- איך לחסוך כסף בדיוק, כדאי שנגע קצת בכול מה ש- "מסביב". ראשית, חשוב שתבחנו לעומק את מצבכם הפיננסי הקיים: האם הכסף שלכם מנוהל נכון? האם היקף ההוצאות שלכם עולה על היקף ההכנסות? וכו'. לאחר שסיימתם עם סקירת מצבכם הפיננסי, תוכלו להתחיל לבחון אופציות שונות לחיסכון.

 

ומה הן אותם האופציות אתם שואלים? ובכן, הן יכולות להיות הרבה דברים. החל מפתיחת פיקדון בבנק, דרך פתיחת תיק השקעות דיגיטלי ועד לחיסכון באמצעות קרנות השתלמות אשר מאפשרות לכם ליצור חיסכון כספי משמעותי. מעל הכול, חשוב שתהיה התאמה נכונה בין רמת הסיכון הכלכלי שלכם לבין אופציית החיסכון שבה אתם בוחרים.

 

בהקשר הדברים האחרונים, פתיחתה של קופת גמל להשקעה למשל תוכל לספק עבורכם את פתרון החיסכון האופטימאלי. ככלל, קופות גמל להשקעה הן מוצר חיסכון חכם וגמיש אשר מאפשר לכם לחסוך כסף רב תוך שמירה על נזילות כספית מלאה.

 

אם תבחרו לחסוך באמצעות קופת גמל להשקעה, תוכלו לחכות עם משיכת הכסף עד ליום שבו תפרשו, וליהנות אח"כ מקצבה פנסיונית נוספת אשר תהא פטורה לחלוטין מתשלום מס. מעבר לכך, אתם תוכלו גם לפתוח קופות גמל להשקעה עבור כל אחד מבני המשפחה שלכם ולחסוך בעבורם עד 70,000 שקלים בשנה. אם נצא מנקודת הנחה כי משפחתכם מונה ארבע נפשות, המשמעות היא שאתם תוכלו לחסוך יחד עד כ- 280,000 שקלים בשנה!

 

בנוסף לכל הנאמר, חשוב להדגיש כי קופות הגמל להשקעה מנוהלות ע"י גופים פיננסיים מקצועיים. אותם גופים הם חברות ביטוח ובתי השקעות פרטיים אשר יכולים לספק עבורכם ניהול פיננסי מקצועי תמורת תשלום "דמי ניהול" משתלמים במיוחד (בממוצע של 0.7%-0.9%).

 

ולסיום חשוב לציין, כי בקופות הגמל קיים מגוון נרחב של מסלולי השקעה אשר יכולים להתאים אל רמת הסיכון הכלכלי שלכם. מבחינה זו, החיסכון באמצעות קופות הגמל יכול להתאים לכל טווח: קצר, בינוני או ארוך.

המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר