איך לבנות אתר אינטרנט מוצלח

איך לבנות אתר אינטרנט מוצלחבעולם שיווקי בו גורלו של עסק קם ונופל על איכות אתר האינטרנט שלו, כדאי לעצור רגע ולחשוב איך לעשות את זה נכון

 

מאת: יובל בנר

 

אין צורך להסביר לך שאתר האינטרנט העיסקי שלך הוא לב ליבו של העסק ושל המערך השיווקי שלו. במילים פשוטות, אם אין לעסק אתר אינטרנט או שאיננו מעודכן או פעיל, זה בערך כאילו אין לך עסק או שהוא סגור לרגל שיפוצים. מצד שני, לא כל אתר יעשה את העבודה לה ציפית. אם יש לך אתר פעיל, קריטי שיהיה זה אתר איכותי שעומד בסטנדרטים גבוהים וברורים. בעולם בו באמת כל אחד יכול לבנות אתר מאפס, חשוב שתהיה הבדלה ברורה בין אתר חובבני לאתר מקצועי כי בסוף אלה הפנים שלך ושל העסק לעולם שבחוץ.

 

בהתאם לכך, בכתבה הבאה נעסוק ונבאר בדיוק מה צריך ולא צריך להיות באתר שלך על מנת למשוך כמה שיותר לקוחות פעילים ונכיר מקרוב את המושגים הבסיסיים שחייבים להיות בלקסיקון של כל מי שישיקו אתר לאוויר או שמחזיקים בכזה.

קודם כל יושבים. וחושבים.

 

הסיבות שלך לבניית אתר חדש לעסק צריכות להיות ברורות. כלומר, בין אם האתר הקודם התיישן, העסק חודש או שלא היה אתר בכלל, צריך להבין מה לא היה טוב באתר הקודם, מה האתר החדש צריך לתת, מה אהבת ומה לא אהבת ועל אילו טעויות בשום אופן אין לחזור הפעם. באותו זמן אפשר גם לעשות סיבוב באתרים אחרים כדי לקבל השראה ולהבין מה מנסה כל אתר להביע ובאיזו דרך. המטרה בשלב זה היא לאסוף כמה שיותר מידע שיכול להיות רלוונטי לאתר שלך.

 

אפיון מקצועי:

הסיבה לחשיבותו של השלב הקודם, היא כניסה חלקה לשלב האפיון המקצועי. בשלב זה עליך לדעת בדיוק מי הוא קהל היעד שלך ומה מאפיין אותו. מבחינת האתר עצמו זה יהיה המקום לתהות על אופיו: איזה סוג תוכן יהיה בו, האם יהיה זה אתר מכירתי או בעל תוכן מפורט? באיזה אופן הוא ישווק אותך? מענה על שאלות אלה בשלב זה יאפשר לך להחליק בקלות לשלבים הבאים. לא שלא יהיו שאלות קשות יותר, אך יכולתך להבין בדיוק איך יראה האתר ומאילו סיבות תעזור לך בהמשך.

 

כלי אינטרנט ותשתית נכונים:

נתחיל מהבסיס, בחירת תשתית האינטרנט חייבת להיות כזו שתהיה איכותית ומהירה ושתיתן מענה לתקלות במידה ויקרו. במילים אחרות, תשתית יציבה ושירותי אינטרנט זמינים, הם עיקר העניין.

 

מבחינת הכלים, אם תחום זה הוא אינו ההתמחות שלך או של העסק, אולי יהיה כדאי להעסיק גוף חיצוני אשר ידע לתת את המענה בכלים המתקדמים ביותר. הסיבה לכך פשוטה, זהו עולם טכנולוגי המשתנה במהירות וככל הנראה, מה שעשית בו שימוש בעבר אולי אינו רלוונטי היום, כאשר אתרים רבים משתמשים באפשרות לצפות בסרטים, לשמוע מוזיקה, לדבר, להגיב, לקנות ולמכור. האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות.

 

התוכן הוא הלב:

ממש לא קלישאה. האתר חייב להיות כתוב באופן מדוייק, תמציתי, נטול שגיאות, מקצועי ומכוון שיווק. הוא חייב להתאים לרוח האתר והחברה שלך ואמור ליצור מצב בו הגולש מתמצא בקלות באתר דרך התוכן. כמו כן, חשוב שיהיה כתוב לפי כללי ה – SEO ויהיה מותאם לאופי הגולש עד כמה שניתן.

 

עיצוב מדוייק:

בניגוד למה שאולי מקובל לחשוב בחוגים מסויימים, מישהו עם כישרון או הבת של אחד העובדים שבדיוק סיימה קורס פוטושופ לא יתאימו לעיצוב האתר שלך. עיצוב האתר מהווה כלי להבלטת אופי העסק שלך ומטרותיו, וכמו כן עיצוב נכון עוזר לקידום האתר בגוגל, הוא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה וביכולתו להוציא את האתר שלך זכיר ויחודי יותר משל כולם. מקצועיות ומיקוד היא שם המשחק.

 

על מה לוותר ובמה להשקיע?

רצית אתר מפוצץ עם סרטונים ומוזיקה? נפלא, אבל למה? לעיתים קרובות דווקא יצירת עומס על המשתמש יכול להיות מה שיבריח אותו, במיוחד אם מדובר בפרץ מוזיקלי פתאומי אצל מי שגולש להנאתו לאתר שלך מהטלפון הנייד בעבודה. לכן, מומלץ שמרבית ההשקעה תלך לממשק ידידותי ונוח ופחות לגימיקים מפוצצים שבכלל עלולים לעשות את הפעולה ההפוכה מהמצופה.

 

 

סיכום:

מטרת מאמר זה, מעבר להסבר על אילו סעיפים חייבים להלקח בחשבון בבניית האתר שלך, היא להסביר כי לבניית אתר אינטרנט איכותי חייבים להיות מופנים משאבים שיתאמו את רמתו המתוכננת. במילים אחרות, אין תוצאות בלי עבודה ובלי השקעה. אתר חובבני יראה חובבני ולא יביא תוצאות אם לא תושקע בו תשומת הלב המתאימה.

 

 

תמונה מאת Shutterstock