רשת יונים

ליונה יש תדמית חיובית. בתנ"ך היא זו שבישרה לנח שהמבול הסתיים, בעידן הנוכחי היא מהווה סמל לשלום וכולנו גם מכירים את הביטוי "זוג יונים" שמשמעותו הרמוניה מוצלחת במיוחד. מן הסתם גם במציאות יש ליונים לא מעט תכונות טובות, וכמובן שהיא זכאית לחיים נעימים - אבל לא במרחבי המגורים והפעילות העסקית שלנו.

 

יונים, כדאי לדעת, מביאות איתן בחלק מהמקרים קרציונים שעלולים למצוץ דם גם לבני אדם. בנוסף הלשלשת שלהן לא "רק" גורמת לכתמים מכוערים בכל מקום אלא עלולה להעביר מחלות שונות מהיונים אלינו - כולל מחלות קשות כמו אורניתוזיס שמפתחת דלקת בריאות ופאראטיפוס שמובילה לשלשולים ולסכנת התייבשות.

 

אחד האמצעים העיקריים בניסיון להרחיק יונים מהבתים, המשרדים, החנויות והמפעלים הוא רשת. בחירה נכונה של רשת נגד יונים מבטיחה מקסימום תועלת ומינימום עלות.

 

ניילון או פלסטיק?

החומרים העיקריים לייצור רשת יונים הם פלסטיק וניילון. רשתות נגד יונים מפלסטיק עשויות מפוליאתילן ומתאפיינות במחיר זול יחסית. מצד שני הן פחות אסתטיות וגם העמידות שלהן נחשבת לפחות מוצלחת. יחד עם זאת במקומות שבהם ההיבט הוויזואלי לא משמעותי וכשהמחיר כן מקבל משקל גדול (למשל אם נדרשת רשת רחבה במיוחד או גבוהה במיוחד), זו בהחלט אופציה שכדאי לשקול.

רשתות ניילון עשויות ממונופיל - חומר שמעניק להן חוסן של ממש, כך שגם כשהן דקות הן עדיין חזקות מאוד ומבצעות את התפקיד שלהן, הרחקת יונים, ביעילות מרבית. היתרון העיקרי שלהן הוא האסתטיות כשלמעשה כלל לא מבחינים בהן.

 

גודל החורים ועובי הרשת

פרמטר משמעותי נוסף בבחירת רשת יונים הוא גודל החורים. היונה היא בעל כנף גדול יחסית ולכן גם החורים יכולים להיות גדולים יחסית - 50 מ"מ על 50 מ"מ. חורים מרווחים מאפשרים זרימת אוויר טובה יותר וגם הופכים את הרשת לקלה יותר, וכמובן עוד יותר בלתי מורגשת, אבל מצד שני הם לא מונעים כניסת בעלי כנף קטנים יותר כמו המיינות שנפוצות מאוד בארץ, הדרורים ועוד. מתקין מנוסה שמכיר היטב את האזור שבו אתם גרים יוכל להמליץ לכם על גודל החורים המתאים.

 

לגבי עובי הרשת, כשמדובר על רשת להרחקת יונים מניילון טווח האפשרויות הוא בין 0.3 מ"מ ל-0.8 מ"מ. גם לגבי בחירה זו כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בעל יושרה מלאה. 

 

חסינות לאש

רשת נגד יונים חייבת להיות חסינה בפני אש. הניילון עדיף על פני הפלסטיק מבחינה זו, אבל בכל מקרה חשוב לוודא שהרשת עומדת בתקנים הרלוונטיים ולכן לא תתלקח במהירות.

 

מה עוד חשוב לוודא לגבי רשת יונים?

בחירה נכונה של רשת יונים בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם ולמקום שעליו רוצים להגן - מסתור כביסה, מרפסת שירות, גג של מפעל וכו' - היא רק השלב הראשון בדרך לפתרון המיטבי. השלב השני, החשוב לא פחות, הוא התקנה מדויקת ומקצועית. פנייה לחברה עם ניסיון רב בתחום מבטיחה התקנת רשת נכונה כך שהיא תחזיק מעמד שנים רבות ותמנע נזקים כתוצאה מקינון יונים במקומות שלא מיועדים לכך.

 

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה