אופטיקנה מועדון לקוחות – מדוע משתלם להיות חבר במועדון

כל עסק, בין אם מדובר בעסק שכונתי שמוכר ציוד לחיות ובין אם מדובר במסעדה או מכון כושר, מנסה לנקוט בשני צעדים עיקריים, שימור לקוחות קיימים והגדלת נפח הלקוחות החדשים. על כל כך מבוססת כל התורה העסקית למעשה.

 

אחת השיטות לכך היא באמצעות מועדון לקוחות. מועדון ייחודי אשר כל מי שנרשם אליו יכול לקבל הטבות והנחות אשר לקוחות רגילים לא מקבלים. זו אחת הדרכים למשוך לקוחות לקנות אך ורק בעסק שלנו. הרי, אם הלקוח חבר מועדון והוא מקבל הנחה והטבה בכל רכישה, למה שהוא יילך לקנות אצל עסק אחר, שם הוא ישלם מחיר רגיל ולא ירוויח דבר?

 

באופן טבעי עסקים גדולים, יש להם הרבה יותר מה להציע ללקוחות במסגרת מועדון שכזה מאשר עסקים קטנים. למשל, אופטיקנה מועדון לקוחות יכול להציע הרבה יותר מאשר מועדון לקוחות של עסק בתחום המשקפיים שהוא שכונתי או אפילו אזורי. זה מתקשר לעובדה שלאופטיקנה יש גב כלכלי נרחב יותר, יש יותר היצע, יותר סניפים, והרבה יותר כלים שיכולים לעבוד למען הלקוח.

 

דוגמא טובה מה אופטיקנה מועדון לקוחות יכול להציע שמועדון לקוחות של חנות משקפיים לא יכול להציע, זו רכישה בסניפים שונים. כלומר, אם אנחנו מתגוררים בתל אביב ואנחנו נוסעים לאילת ורוצים לקנות שם משקפיים, אנחנו יכולים להשתמש בכרטיס המועדון ונקבל הטבות שונות. הכרטיס איננו מוגדר גיאוגרפי. לעומת זאת, חנות משקפיים עירונית או אזורית, לא יכולה להציע זאת כמובן.

 

לפני שנסביר מדוע בכלל משתלם לרשת אופטיקנה מועדון לקוחות כזה, צריך לומר, תהליך בנייה של מועדון כזה הוא לא פשוט, זה דורש יצירת מאגר נתונים של לקוחות, זה דורש פרסום ושיווק, דורש יצירת הטבות ומבצעים שיתאימו לצרכים של הלקוחות ולא פחות חשוב, זה דורש תחזוק של המועדון. הרי אם נציע ללקוחות מבצע אחד בשנה, לא תהיה להם סיבה להיות חברים במועדון שלנו, אם נציע להם כל שבוע מבצע אחר, זה כבר משהו הרבה יותר טוב.

למה משתלם לרשת גדולה להפעיל מועדון לקוחות

על פניו, היינו יכולים לחשוב שאם מדובר ברשת גדולה, אין לה סיבה אמיתית להקים מועדון שכזה. הרי הרשת כשלעצמה מוכרת, יש לה את הכלים, יש לה את המוצרים, את השם וכדומה.

 

אך זו טעות לחשוב ככה, במיוחד היום כשאנחנו רואים כיצד רשתות ישראליות מתחרות מול רשתות בינלאומיות, מול אתרי אינטרנט ומול גורמים אחרים. מי שקופא על שמריו, עלול לגלות מהר מאוד שהלקוחות עוזבים אותו לטובת אופציות הרבה יותר טובות.

 

מועדון לקוחות זו הדרך גם לשמר את מקומם של לקוחות קיימים וגם למשוך לקוחות חדשים. אפילו ברשת כמו אופטיקנה, שעל פניו מגיעים אליה רק מי שזקוק למשקפי שמש או משקפי ראיה.